تکنولوژی

فیس‌بوک به پناهندگان سوری اینترنت می‌دهد

فیس‌بوک با همکاری سازمان ملل قصد دارد که برای پناهندگان سوری امکان اتصال به اینترنت را فراهم کند. 

مارک زوکربرگ مدیرعامل فیسبوک در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که فراهم کردن اتصال به اینترنت برای پناهندگان سوری به آنها کمک می‌کند که پشتیبانی بهتری را از سوی جامعه جهانی دریافت کنند و از طرف دیگر امکان اتصال آنها به افراد فامیل و بستگانشان را ایجاد می‌کند. 

به گفته زوکربرگ دسترسی به وب یک موضوع کلیدی برای افزایش کیفیت زندگی است و نه تنها آنها را قادر به ایجاد ارتباط با یکدیگر می‌کند بلکه به آنها کمک می‌کند که خود را از فقر نجات دهند. 

زوکر برگ در این سخنرانی همچنین گفت: اینترنت صرفا یک شبکه‌ای از ماشین‌ها‌ نیست. در زمان ما اینترنت یک عنصر مهم اجتماعی برای پیشرفت‌های اجتماعی است. به گفته زوکربرگ وقتی مردم ( به اینترنت ) متصل باشند این شانس را دارند که یک اجتماع جهانی واحد با فهم مشترک را ایجاد کنند.

یکی از برنامه‌های زوکربرگ و فیس‌بوک توسعه اینترنت در جهان و برای کسانی است که دسترسی به این شبکه ندارند و ارایه اینترنت به کمپ‌های مهاجران سوری به اروپا یکی از تلاش‌های آنان در این مسیر محسوب می‌شود. ساخت ماهواره‌های متعدد برای فراهم کردن دسترسی اتصال به اینترنت به خصوص برای مناطق فقیر و توسعه نیافته یکی از اولویت‌های زوکربرگ و فیسبوک و برخی شرکتهای دیگر مانند گوگل است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا