تکنولوژی

پکیج‌های باتری خانگی تسلا عرضه شد

تسلا که آن را عمدتا به خاطر خودروهای الکتریکی آن می‌شناسیم حالا نخستین پکیج 7 کیلوواتی باتری خانگی  خود را با عنوان Powerwalls به بازار ارایه کرده و آن را به صورت پایلوت در اختیار برخی افراد قرار داده است. 
این پکیج ها که در واقع یک مجموعه باتری است که به پنل‌های خورشیدی ( که احتمالا در بام خانه نصب می‌شود) متصل شده و می‌تواند انرژی  الکتریسیته مورد نیاز خانه تامین کند. 
یک سخنگوی این شرکت تایید کرده که این شرکت تعدادی از این محصول را به عنوان پایلوت در اختیار شهروندانی در آمریکای شمالی، آلمان، اتریش، سوییس و استرالیا قرار داده است. 
این پکیج در ماه آوریل گذشته معرفی شد و در آن زمان اعلام شد که قیمت آن 3000 دلار است که بسیار پایین‌تر از باتری‌های lithium-ion با این سایز هستند. البته تسلا به جز این یک محصول دیگر 10 کیلوواتی به عنوان بک آپ باتری‌های 7 کیلوواتی معرفی کرده که 3500 دلار قیمت دارند و قرار است تا سال 2016 به بازار عرضه شوند. 
زمانی که تسلا این محصول را معرفی کرد گفت که نصف این پکیج‌ها توسط یک شرکت واسط مانند Solar City انجام می‌شود که در زمینه نصب پنل‌های خورشیدی در خانه‌ها در آمریکا کار می‌کند ( الون ماسک بنیانگذار تسلا بنیانگذار Solar City هم هست) . 
تا قبل از اینکه  تسلا از تولید این پکیج‌های باتری خبر دهد خیلی بی سروصدا باتری‌هایی در سطح صنعتی را برای برخی شرکتها از جمله Jackson Family Wins را از سال 2013 تاکنون تولید و نصب کرده است. 
 
پکیج‌های مدل تجاری باتری‌های تسلا که در کارخانه Jackson Family Wins نصب شده است
 
هنوز مشخص نیست این پکیج‌های باتری در چند خانه نصب شده‌اند اما الون ماسک چندی قبل گفته بود که این شرکت رزور 100 هزارخانه متقاضی نصب این سیستم‌ها را ثبت کرده است. 
انتظار می‌رود با راه‌اندازی کامل «گیگافکتوری» ( کارخانه‌ای که باتری‌های تسلا را به صورت گسترده تولید خواهد کرد) شاهد افزایش تولید Powerwalls در آ‌ن باشیم.
 
این مطالب را هم درباره تسلا بخوانید:
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا