تکنولوژی

10 گوشی هوشمند که بیشتر روشن می‌مانند

نام نویسنده: مهیار مهرجو

مدتی است که شارژ طولانی داشتن به آرزوی بشر تبدیل شده است. تلفن‌های هوشمند  امروزی تقریبا تمام نیازها را پاسخ داده‌اند به‌جز نیاز به باتری خوب. حتما برای شما هم بارها پیش آمده که تلفن همراهتان به خاطر نداشتن شارژ خاموش شود. برخی برای حل این مشکل از انواع شارژرهای همراه استفاده می‌کنند که علاوه بر مشکلات حمل‌و‌نقل، برای گوشی نیز بی‌ضرر نیست. بنابراین بهترین راه برای کسانی که عمر باتری موبایل برایشان اهمیت دارد انتخاب گوشی مناسب با قدرت باتری بالاست. در ادامه به بررسی 10 گوشی هوشمند می‌پردازیم که باتری آنها حداقل 3 آمپر توان دارد و می‌توانند زمان بیشتری شارژ بدهند.

Microsoft Lumia 640 XL

یکی از جدیدترین محصولات مایکروسافت Lumia 640 XL است که در MWC (کنفرانس جهانی موبایل) رونمایی شد. این ویندوزفون جدید مایکروسافت سرعت و روان‌بودن خود را از یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی و 1 گیگابایت رم می‌گیرد. این گوشی 5.7 اینچی به یک دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز است که با کیفیت فول اچ‌دی فیلمبرداری می‌کند. همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای مکالمات تصوری دارد که از کیفیت و زاویه دید خوبی برخوردار است. همه این قابلیت ها با یک باتری 3000 میلی آمپری تکمیل می‌شود. این گوشی می‌تواند هر دو سیم کارت را برای 37 روز در حالت آماده‌باش روشن نگه دارد و توان لازم برای 30 ساعت مکالمه را تامین کند. علاوه بر اینها می‌توانید با این گوشی 11 ساعت فیلم تماشا یا 14 ساعت در اینترنت گشت و گذار کنید و یا 98 ساعت موسیقی گوش دهید.

BlackBerry Passport

نکته جالب در این گوشی، طراحی منحصر به فرد آن است. ابعاد این گوشی 9*13 سانتی‌متر است که صفحه نمایش مربع‌شکل آن 4.5 اینچ را اشغال کرده و در فضای پایین آن صفحه کلید قرار گرفته است. این گوشی مجهز به سیستم‌عامل بلک‌بری است البته توانایی اجرای برنامه‌های اندروید را نیز دارد. به لطف یک پردازنده 2.2 گیگاهرتزی و 3 گیگابایت رم، همه چیز خوب و سریع کار می‌کند. بلک‌بری پاسپورت دوربین 13 مگاپیکسلی خوبی دارد که با کیفیت HD می‌تواند فیلم‌برداری کند. این گوشی کم‌نظیر برای روشن‌ماندن، یک باتری 3450 میلی‌آمپری دارد که می‌تواند توان 14 ساعت مکالمه، 15 روز آماده‌باش، 11 ساعت پخش ویدئو و 91 ساعت پخش موسیقی را تامین کند.

Nexus 6

نکسوس 6 هم مانند برادران قبلی خودش از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این بار گوگل با همکاری موتورولا دست به ساخت گوشی جدیدی زده است. این گوشی 6 اینچی مجهز به آخرین نسخه اندروید است. طبق معمول، نسخه‌های جدید اندروید اول برای نکسوس‌ها ساخته می‌شوند. یک پردازشگر 2.7 گیگاهرتزی هم این نکسوس را قوی‌تر از مدل‌های قبلی کرده است. دوربین 13 مگاپیکسلی با تکنولوژی HDR+ هم این مجموعه را کامل می‌کند. بعد از اعتراض‌ها به مدت شارژدهی نکسوس 5، گوگل بزرگ‌ترین موبایل خود را با باتری بزرگ‌تر و قوی‌تر روانه بازار کرد. نکسوس 6 به لطف تکنولوژی جدید شارژ Qualcomm Quick Charge 2 می‌تواند با 15 دقیقه شارژ، 6 ساعت کار کند و با یک شارژ کامل، 24 ساعت در حال استفاده باشد.

Sony Xperia T2 Ultra

سونی از مدعیان بزرگ در زمینه کیفیت تصویر است و معمولا گوشی‌های این کمپانی زودتر از انتظار شارژ تمام می‌کنند. اما در مورد این مدل اوضاع کمی متفاوت است. باتری 3000 میلی آمپری T2 Ultra می‌تواند این گوشی را برای 10 ساعت تماشای ویدئو یا 24 ساعت مکالمه و یا 93 ساعت گوش‌دادن به موسیقی زنده نگه دارد. این گوشی هوشمند با 172 گرم وزن و پردازنده 1.4 گیگاهرتزی خود، یک گوشی خوش‌دست و با سرعت قابل قبول است.

 

HTC One Max

این مدل از اچ تی سی یک باتری 3300 میلی آمپری Li-polymer دارد که می‌تواند این گوشی 5.9 اینچی را برای 585 ساعت روشن نگه دارد و توان 25 ساعت مکالمه را تأمین کند. زیر دوربین 4 مگاپیکسلی این گوشی یک سنسور طراحی شده، که با کشیدن انگشت روی آن، قفل گوشی باز می‌شود. این گوشی یک پردازنده چهار هسته ای 1.7 گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم دارد که مشکلی در زمان کار ایجاد نمی‌شود.

 

LG G4

G4 را امروزه همه با دوربین فوق‌العاده آن می‌شناسند. یک دوربین 16 مگاپیکسلی، با لنز f/1.8 که در تاریکی هم عکس‌های باکیفیت می‌گیرد و حس یک DSLR را به شما می‌دهد. این دوربین خوب در کنار ال سی دی 5.5  اینچی QUAD HD از با کیفیت‌ترین‌های بازار است. G4 با بدنه چرم، سرامیک سفید و مشکی متالیک در حال تولید است. این گوشی می‌تواند از کارت حافظه 2 ترابایتی نیز پشتیبانی کند. باتری G4، 3000 میلی آمپر قدرت دارد و به خوبی از پس مصرف قطعات آن برمی‌آید.

 

ASUS ZenFone 6 (A600CG)

ایسوس که قطعات کامپیوتر را با کیفیت بالا تولید می‌کند، مدتی است که به ساخت گوشی‌های هوشمند روی آورده است. این گوشی 198 گرمی با یک باتری 3300 میلی‌آمپری می‌تواند گوشی را برای 398 ساعت در حالت آماده‌باش روشن نگه دارد و یا شارژ 28 ساعت مکالمه را تأمین کند. ZenFone 6  یک صفحه 6 اینچی با کیفیت HD دارد. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسل و دوربین جلو 2 مگاپیکسل کیفیت دارد. پردازشگر این گوشی ساخت اینتل است که 2 گیگاهرتز توان دارد.

 

Huawei P8max

هوآوی این بار یک گوشی 6.8 اینچی معرفی کرده با کیفیت Full HD و PPi 326 که شفافیت قابل توجهی دارد. پردازنده 64 بیتی، 3 گیگابایت رم و اندروید 5 انتظار کاربران را بسیار بالا می‌برد و البته P8max این انتظار را بی پاسخ نمی‌گذارد. دوربین 13 مگاپیکسلی هم کیفیت قابل قبولی دارد، اما نکته جالب توجه برای ما باتری این دستگاه است. باتری 4360 میلی آمپری این گوشی به ادعای هوآوی می‌تواند برای استفاده دو روز کامل کافی باشد یا 16 ساعت فیلم پخش کند و یا 10 ساعت شارژ برای گشت‌وگذار در اینترنت را تأمین کند.

 

Samsung Galaxy S6 edge+

این مدل در واقع مدل اصلاح‌شده S6 edge است. صفحه‌نمایش آن 0.6 اینچ بزرگ‌تر شده اما فرم ظاهری تفاوتی ندارد. مسئولیت پردازش هم به عهده یک پردازشگر 4 هسته‌ای 2.1 گیگاهرتزی و چهار گیگابایت رم است. باتری این مدل هم تقویت شده و به 3000 میلی آمپر رسیده است. همچنین شارژ‌کردن کمی متفاوت شده است؛ شارژر بدون سیم سامسونگ می‌تواند این گوشی را در 120 دقیقه کامل شارژ کند. در حالت شارژ با سیم هم سرعت شارژ افزایش پیدا کرده و در 90 دقیقه شارژ گوشی کامل می‌شود.

 

 

  OnePlus 2

زمان زیادی از حضور OnePlus در بازار نمی‌گذرد و این مدل دومین گوشی ساخت این کمپانی است. این گوشی با 3300 میلی‌آمپر باتری و پردازنده چهار هسته‌ای از نظر سخت‌افزاری نسبت به رقبا کمبودی ندارد. از نگاه نرم‌افزاری هم سیستم عاملی سفارشی‌شده بر پایه اندروید 5.1 است که نام اکسیژن برای آن طراحی و ساخته شده است. این گوشی با صفحه نمایش 5.5 اینچی و کمتر از یک سانتی‌متر ضخامت، 175 گرم وزن دارد. دوربین این گوشی در فیلم‌برداری با بقیه متفاوت است. این گوشی با کیفیت 4K و 120 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا