تکنولوژی

سامسونگ می‌خواهد به همه مردم کره زمین اینترنت بدهد

به دنبال بلندپروازی‌های شرکت‌هایی چون گوگل و افرادی چون  ایلان ماسک در ارایه اینترنت ماهواره‌ای برای همه مردم جهان حالا سامسونگ هم می‌خواهد یک دسترسی همگانی به اینترنت در جهان ایجاد کند.
مقاله‌ای که توسط فروغ خان مدیر بخش تحقیقات سامسونگ در دالاس آمریکا منتشر شده حاوی جزییاتی از ارایه اینترنت از طریق 4600 ماهواره به 5 میلیارد ساکن کره زمین است که بر این اساس به هر نفر در ماه 200 گیگابایت ظرفیت دسترسی به اطلاعات وجود خواهد آمد. سامسونگ البته اعلام کرده که تا سال 2028 میزان تبادل داده در اینترنت به یک زتابایت ( یک میلیارد گیگابایت) خواهد رسید.
با این ایده حالا سامسونگ به بخشی پا گذاشته که پیش از این توسط ایلان ماسک ( بنیانگذار تسلا ) و ریچارد برانسون با سرمایه‌گذاری روی اینترنت ماهواره‌ای پیش از آن به آن وارد شده بودند.
 
این دیاگرام نشان می‌دهد که شبکه اینترنتی ماهواره‌ای سامسونچ چگونه کار می‌کند
 
طرح ریچارد برانسون با عنوان ONE WEB هم مشابه آنچه سامسونگ ارایه داده متشکل از پرتاب 648 ماهواره ( سامسونگ پرتاب 4600 ماهواره را در طرح خود اعلام کرده ) است.
به نوشته خان ماهواره‌های سامسونگ اطلاعات را با مدل انتقال امواج میلی‌متری یا امواجی که دارای فرکانس بیش از 100 گیگاهرتز هستند انجام می‌شود. این فرکانس اجازه انتقال چندین ترابایت اطلاعات را در هر ثانیه می‌دهد. طیف‌های آماده فرکانس از این طریق برای لینکهای آپلود 57.75 گیگاهرتز و برای لینکهای دانلود روی 56.2 گیگاهرتز است و همچنین 38.75 برای ارتباطات بین خود ماهواره‌هاست.
موضوع دیگر در این زمینه حضور این گروه از ماهواره‌ها در مدارهای نزدیک به زمین  است. ایلان ماسک از طریق پروژه SpaceX می‌خواهد ماهواره‌های خود را در 400 مایلی ( 640 کیلومتری)  زمین قرار دهد در حالی که سامسونگ 900 مایلی ( 1440 کیلومتری ) زمین را برای ماهواره‌های خود در نظر گرفته است. ایستگاه بین‌المللی فضایی در 250 مایلی ( 400  کیلومتری ) کره زمین قرار دارد.
این گزارش همچنین جزییات فنی دیگری در مورد Latency  و یا شبکه مادر مورد نیاز برای راه‌اندازی چنین شبکه‌ای را انتشار داده اما به این پرسش پاسخ نداده که چرا از نظر بازار و تجارت راه‌اندازی چنین شبکه‌ای مهم است و چرا چندین گروه و شرکت به این علاقه دارند که زودتر از بقیه این شبکه را به راه بیندازند. 
منبع : popsci

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا