تکنولوژی

دوربین 360 درجه واقعیت مجازی

نوکیا که زمانی برترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان بود این روزها با عرضه یک دوربین با دید 360 درجه با امکانات واقعیت مجازی چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

این دوربین پیشرفته که Ozo نام دارد قادر به ضبط صدا و تصویر به طور 360 درجه است و برای فیلم سازی و دیگر استفاده های تجاری مفید است.

نوکیا به خصوص امیدوار به استفاده از این دوربین در صنعت فیلم سازی در کشورهای مختلف جهان است و می گوید با توجه به گرانی و کاربردهای خاص این دوربین آن را تنها به شرکت های بزرگ تجاری و فیلم سازی می  فروشد و قصد عرضه عمومی Ozo را ندارد.

هنوز زمان عرضه و قیمت قطعی این دوربین مشخص نشده، اما منابع مطلع از احتمال عرضه آن در اوایل پاییز سخن می گویند. این دوربین 360 درجه واقعیت مجازی که پیشرفته ترین محصول در نوع خود است از نظر ابعاد و ظاهر مشابه میوه طالبی است و بر روی آن هشت حسگر بصری با فاصله 2.5 سانتیمتر از یکدیگر تعبیه شده است.

بر روی این دوربین 8 میکروفون هم قرار دارد که در کنار هر کدام یک دوربین هم تعبیه شده و این مجموعه در کنار هم برای خلق جلوه‌های بصری سه بعدی به کار می روند. تصاویر این دوربین ها را می توان با استفاده از هدست های واقعیت مجازی دریافت و در برابر چشم مشاهده کرد. ضبط تصاویر هم با فرمت های مختلف صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا