تکنولوژی

مرگ رییس نینتندو در سال‌های اوج

ساتورو ایواتا مدیر شرکت بازی سازی نینتندو در سال های اوج این شرکت روز گذشته به علت ابتلا به توموری بدخیم در مجاری صفرای خود در 55 سالگی گذشت.

به گزارش  نیویورک تایمز، در زمان مدیریت وی نینتندو موفق به طراحی و عرضه بازی‌های موفقی همچون Pokemon  و  Super Mario شد. همین مساله نام نینتندو را به شدت بر سر زبان ها انداخت.

وی که از سال 2002 ریاست این شرکت را بر عهده داشت، در بیمارستان دانشگاه کیوتو دار فانی را وداع گفت. وی به علت بیماری امسال هم در نمایشگاه بازی های ویدیویی E3 در شهر لس آنجلس آمریکا شرکت نداشت.

ایواتا نینتندو را به یک شرکت جهانی مبدل کرد و طراحی کنسول بازی وی و کنسول دستی DSاز ابتکارات وی بود که بعدها بسیاری از شرکت ها از آن تقلید کردند.  او از محبوبیت گوشی های هوشمند هم برای طراحی نسل جدیدی از بازی های رایانه ای بهره گرفت.

مدیریت نینتندو در حال حاضر بر عهده شیجرو میاموتو و جنیو تاکدا است تا به زودی در مورد مدیر اصلی این شرکت تصمیم گیری شود. یکی از برنامه های نینتندو عرضه نسخه تازه ای از بازی سوپرماریو برای گوشی های هوشمند و تبلت هاست که در زمان ایواتا نیمه تمام ماند. این شرکت برای طراحی بازی های همراه در حال همکاری با موسسه ژاپنی DeNA است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا