تکنولوژی

گوشی جدید ال جی G4 معرفی شد

سئول، 28 آوریل 2015- الجی الکترونیکس (الجی) امروز از گوشی هوشمند الجی G4، که همه مشتاقانه در انتظارش بودند، طی همایشی در نیویورک، لندن، پاریس، سنگاپور، استانبول و سئول پردهبرداری میکند. حدود یکهزار میهمان از سراسر جهان گرد هم آمدند تا جانشین G3، یعنی الجی G4 جدید را ببینند؛ همان گوشی هوشمندی که از نظر فروش و کسب جوایز مختلف در صنعت همه انتظارات را برآورده کرده است. به عنوان بخشی از بزرگترین کمپین تجربه مشتری الجی،  4 هزار نفر از مشتریان خوششانس به عنوان اولین کاربران موفق به دریافت این گوشی هوشمند جدید خواهند شد.

ال‌جی با G4 خود بر نهایت ظرافت، تجربه بصری و تجربه کاربری انسانمحور متمرکز شده است. دوربین الجی G4 از لنز دیافراگم F1.8  برخوردار است که به ندرت در  میان گوشیهای هوشمند یافت میشود. این لنز 80 درصد نور بیشتری نسبت به الجی G3 به حسگر تصویر میرساند. ماژول مبتکرانه دوربین با نمایشگر جدید IPS Quantum ترکیب میشود. این نمایشگر از همه لحاظ بهتر از نمایشگر مبتکرانه Quad HD است که برای اولین بار در الجی G3 به دنیا معرفی شد. الجی G4 تجسمی از حس بشری است که به وضوح در طراحی Slim Arc بدنه و رابط کاربری گرافیکی دیده میشود. 

جانو چو، رئیس و مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایل در الجی الکترونیکس، گفت: «ما با ارائه گوشی هوشمند پیشرفته و امروزی به تعهد خود بر مبنای ابتکار برای زندگی بهتر پایبندیم؛ تعهدی که بیشتر بر ارائه تجربه کاربری متعادلی تمرکز دارد که بتواند با بهترین بهترینها دستوپنجه نرم کند.»

ما میخواستیم به مشتریان خود دستگاهی کاملاً انسانمحور ارائه دهیم که احساسات انسانی را با فناوریهایی ترکیب کند که بتوانند در دنیای واقعی به منثه ظهور برسند. این گوشی هوشمند از نظر طراحی تا دوربین ، نمایشگر و تجربه کاربری بلندپروازانهترین گوشی هوشمندی به حساب میآید که تاکنون تولید شده است.»

طراحی راحت و زیبا

ال‌جی به موادی که در جدیدترین پرچمدارش به کار رفته است توجه ویژهای داشته است الجی G4 در قابهای چرم طبیعی و دستدوز با 6 رنگ زیبا در دسترس است. فرایند رنگرزی گیاهی به کاررفته شیوهای سنتی است که به مردان کارآزموده برای تولید و رنگرزی چرم نیاز دارد. رنگ چرم در G4 از طیف گرم انتخاب شده  است که به مرور زمان تغییر میکند و گرانبهاتر به نظر میرسد . از همه مهمتر اینکه چرم با رنگرزی گیاهی دوستدار محیط زیست است و به سادگی بازیافت میشود زیرا هیچ گونه ماده شیمیایی در تولید آن به کار نرفته است. برای کاور پشتی G4 حق انتخابهای دیگری نیز وجود دارد نظیر، سفید سرامیکی (Ceramic White) با الگوهای سهبعدی، خاکستری متالیک (Metallic Gray) و طلایی درخشان (Shiny Gold).

.ظرافت و زیبایی شیک و مد روز در الجی G4 تغییری جدید نسبت به طراحی تمامفلزی و صافی است که در صنعت باب شده است. طراحی الجی G4 با Slim Arc معنا میگیرد؛ این فناوری در سرتاسر بدنه مشهود است و با نمایشگری که انحنای ملایم دارد بیشتر به چشم میآید. فناوری Slim Arc تنها یک شیوه طراحی نیست بلکه نسبت به گوشیهای هوشمند مسطح 20 درصد دوام بیشتری در هنگام سقوط دارد و حس راحتی و امنیت بیشتری در هنگام به دست گرفتن این گوشی هوشمند برای کاربر القا میکند. 

طراحی بدنه انعکاسی از رابط کاربری این گوشی هوشمند نیز محسوب میشود. این رابط کاربری گرافیک ساده و ملموسی دارد. رنگ آیکونها در الجیG4  زندهتر است و از گوشههای گردی برخوردار است که با طراحی Slim Arc همخوانی دارد. افزون بر این، ابزارک اعلان هوشمند یا Smart Notice به صورت خودکار و بر اساس تصویری که کاربر برای صفحه اصلی انتخاب میکند پسزمینه و رنگ متن خود را تغییر میدهد. 

تجربه تصویربرداری بینظیر

ال‌جی دوربین 16 مگاپیکسل در الجی G4 را به گونهای طراحی کرده است تا بتواند تصاویر زیبا، حتی در شریطی که نور ایدهآل وجود ندارد، ثبت کند. ماژول دوربین از لنز عریض (واید )دیافراگم F1.8 برخوردار است که 80 درصد نور بیشتری را به حسگر میرساند. الجی با OIS 2.0 عملکرد در شرایط کمنور را بهبود بیشتری بخشیده است؛ عملکردی که با افزایش دامنه تثبت تصویر از یک درجه به دو درجه روی محور X و Y و افزودن محور سوم برای اولین بار، نسبت به OIS+ دوبرابر بهتر است. 

قابلیت جدیدی که در G4 به کار رفته است، حالت دستی یا Manual است که با امکان کنترل مستقیم فوکوس، سرعت شاتر، ایزو، کادربندی و تراز سفیدی در هر نما، به عکاسان باتجربه توانایی ثبت نماهای هنرمندانهتری میدهد. عکاسان پیشرفته میتواند تصاویر خود را در فرمت خام RAW یا JPEG ذخیره کنند تا ویرایش دقیقتری بدون از دست رفتن جزییات داشته باشند. 

دوربین پیشرفته در الجی G4 با حسگر طیف رنگ یا Color Spectrum Sensor (به اختصار CSS) تکمیل میشود؛ جدیدترین قابلیت از این نوع که به گوشیهای هوشمند راه یافته است. حسگر CSS با خواندن دقیق ارزشهای RGB در نور محیطی یک صحنه و نور مادون قرمزی که از سوژهها منعکس میشود دقت رنگ را بالا میبرد. این حسگر از این اطلاعات برای تطبیق تراز سفیدی و رنگ فلاش برای خلق تصویری استفاده میکند که نزدیک به چیزی است که با چشم غیرمسلح دیده میشود. با حسگر طیف رنگ دیگر قرمزها به رنگ نارنجی روشن یا سفیدها به رنگ زرد بیروح به نظر نمیرسند. 

ال‌جی برای اینکه سلفیها خوب کادربندی شوند و تصاویر پرتره و گروهی واضح و با جزییات کامل باشند دوربین 8 مگاپیکسلی را در جلوی گوشی تعبیه کرده که در صنعت پیشگام است. ثبت نمای پیدرپی با حالت یا Gesture Interval Shot که بهبودی برای قابلیت Gesture Shot قبلی به شمار میرود این امکان را فراهم میکند که 4 نما با فواصل زمانی 2 ثانیهای ثبت شوند تا شانس ثبت نمای بهتر در سختترین شرایط افزایش پیدا کند. عمل کردن شاتر ساده است؛ فقط کافیست کاربر دست خود را در جلوی دوربین 2 مرتبه باز و بسته کند.

ال‌جی G4 با جهشی کوانتومی در صنعت نمایشگر اولین گوشی هوشمندی است که از نمایشگر جدید 5.5 اینچ IPS Quantum که ساخته شرکت LG Display است استفاده میکند. این نمایشگر 20 درصد بازتولید رنگ بهتری دارد و از 25 درصد روشنایی و 50 درصد وضوح بالاتری برخوردار است. این اولین نمایشگر Quad HD است که به فناوری لمس درونسلولی پیشرفته (AIT) تجهیز شده است. این فناوری LCD و حسگر لمسی را در یک لایه ادغام میکند تا بازتولید رنگ و حساسیت لمس بهتر شود. این نمایشگر جدید برای استانداردهای DCI (ابتکارات سینمای دیجیتال) در بیان رنگ کالیبره شده است؛ قابلیتی که برترین استودیوهای هالیوود آن را تأیید میکنند. 

قدرت و عملکرد

ال‌جی G4 نمایشگری با کیفیت بالاتر دارد که از عمر باتری نمیکاهد. الجی G4 به باتری قابل تعویض 3 هزار میلیآمپری تجهیز شده که در گوشیهای پیشرفته امروزی نادر است. الجی G4 در ترکیب با مزایایی که پردازنده تندوتیز و پرانرژی کوالکوم Snapdragon™ 808 با X10 LTE ارائه میدهد مشکلی در دوام آوردن تا پایان روز با استفاده معمول ندارد. در واقع، الجی G4 نسبت به G3 با همان ظرفیت باتری، 20 درصد دوام بیشتری دارد. 

دکتر پل ای.جاکوبز، مدیر اجرایی شرکت کوالکوم اینترنشنال (Qualcomm International) در همایش نیویورک به آقای چو بر روی سِن پیوست و معاون اجرایی کوالکوم، آقای جیم دوه، نیز در سئول شرکت کرد تا اولین پردهبرداری عمومی از پردازنده SnapdragonTM 808 را پررنگتر کنند.

جاکوبز گفت: «فناوریهای الجی و کوالکوم از مراحل اولیه معرفی Snapdragon 808 تا استفاده ماهرانه از فناوریها و ایجاد چندین قابلیت جدید و منحصربهفرد در الجی G4 به طور مشترک به کار رفتند. گوشی هوشمند G4 که نتیجه این همکاری است نمونه بارزی از بهترین فناوریهای بهینهای به شمار میرود که برای برآورده کردن نیاز مشتریان گرد هم جمع شدهاند.»

تجربه کاربری انسانمحور

ال‌جی G4 اولین تلفن همراهی است که از تجربه کاربری جدید و انسانمحور UX 4.0 برخوردار است؛ این تجربه کاربری سادهتر و ملموستر است؛ به گونهای که بهتر فهمیده میشود و به نیازهای هر کاربری پاسخ میدهد. تجربه کاربری بهبودیافته نیاز به مراحل غیرضروری را حذف میکند و در عین حال گزینههای بیشتری برای پیکرهبندی در اختیار کاربران پیشرفته قرار میدهد.

قابلیت Quick Shot با دوبار ضربه بر روی کلید پشت در هنگام خاموش بودن نمایشگر، به مشتریان امکان ثبت تصویر را بدون باز کردن برنامه دوربین میدهد. الجی G4 سرعت باورنکردنی و بالایی معادل ششدهم ثانیه در  باز شدن و اجرای برنامه دوربین دارد. 

پیمایش هزاران تصویر و مشاهده آنها در یک نوار زمانی در گالری جدید بینهایت سریع است. قابلیت خاطرات یا Memories به صورت خودکار تصاویر و ویدئوها را در آلبومها بر اساس تاریخ و مکان ثبت سازماندهی میکند؛ بدون اینکه نیازی به آپلود کردن آنها در کلاود باشد.

قابلیت Event Pocket با کشیدن و انداختن فعالیتها و قرارهای ملاقات از چندین تقویم و سایتهای شبکههای اجتماعی به کاربران امکان ایجاد یک تقویم یکسان و متحدالشکل را میدهد؛ بعد از انجام تنظیمات اولیه، دیگری نیازی به استفاده از چندین تقویم نیست.

قابلیت بهبودیافته Smart Notice با تحلیل عادتهایی نظیر شیوه رفتن به محل کار، اعلانهای شخصیتری را برای آبوهوا، سفر و غیره  ارائه میدهد. این به اعلان هوشمند امکان میدهد تا پیامهای شخصی این چنینی را ایجاد کند: «حتماً برای رفتن به مترو، چتر با خودت ببر.»

قابلیت Quick Help به کاربران امکان میدهد تا پاسخهای فوری برای هر سؤالی که در مورد عملکرد الجی G4 دارند را درست در ابزارک Smart Notice پیدا کنند. این قابلیت میتواند در تنظیمات الجی G4 نیز به کاربران کمک کند و برای تماس گرفتن با مرکز خدمات مشتری برنامهریزی کند. 

ال‌جی به دنبال شرکایی برای بهبود تجربه کاربری G4 بوده است. نرمافزار Google Office از پیش روی G4 نصب شده است تا همکاری راحت را در همه جا میسر کند و کاربران G4 از 100 گیگابایت حافظه آزاد Google Drive به مدت 2 سال بهرهمند خواهند بود. دارندگان خودروهای ولکسواگن با MirrorLink و الجی G4 قادر خواهند بود نسخه خودروپسند رابط کاربری G4 را در نمایشگر داشبورد ببینند و مخاطبان، پیمایش مسیر و موسیقی در گوشی هوشمند را روی آن مشاهده کنند. 

عرضه جهانی الجی G4 در 29 آوریل در کره جنوبی آغاز میشود و سرانجام توسط حدود 180 اپراتور در سراسر دنیا در دسترس قرار خواهد گرفت. قیمت و اپراتوری که این گوشی هوشمند را عرضه میکند به صورت بومی در هر بازار اعلام خواهد شد. 

مشخصات اصلی:

  • تراشه: پردازنده کوالکوم Snapdragon™ 808 با X10 LTE
  • نمایشگر: 5.5 اینچ از نوع Quad HD IPS Quantum با 2560×1440 پیکسل، 538 پیکسل در اینچ
  • حافظه: 32 گیگابایت eMMC ROM، 3 گیگابایت LPDDR3 RAM / کارت حافظه میکرو اسدی
  • دوربین: پشت 16 مگاپیکسل با دیافراگم F1.8 / OIS 2.0 / دوربین جلو 8 مگاپیکسل با دیافراگم F2.0
  • باتری: 3 هزار میلیآمپر قابل تعویض
  • سیستم‌عامل: اندروید 5.1 (Lollipop)
  • وزن: 155 گرم
  • شبکه: 4G/ LTE/ HSPA+ 21 مگابایت در ثانیه (3G)
  • اتصالات: وای-فای 802.11 a, b, g, n, ac / بلوتوث 4.1LE/ NFC / USB 2.0
  • رنگ: سرامیک (خاکستری متالیک) / سرامیک سفید / طلایی درخشان / چرم اصل (مشکی، قهوهای، قرمز، آبی، بژ، زرد)
  • امکانات دیگر: حالت دستی یا Manual / قابلیت Gesture Interval Shot / قابلیت Quick Shot

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا