تکنولوژی

ایونتوریال: همه رویدادهای شهر شما، در یکجا!

از ترافیک و آلودگی هوای تهران اگر بگذریم، شهر آهن و دود، شاید حتی بهترین شهر ایران برای گشت وگذار و همچنین خرید کردن باشد. روزانه تعداد زیادی رخداد شهری در تهران به وقوع می پیوندد که اشخاص با هرسلیقه و انتخابی را می­تواند سرگرم سازد. 

فقط یک موضوع مهم وجود دارد، اینکه شهروندان به موقع از محل و زمان برگزاری رخداد باخبر شوند. اطلاع یافتن به موقع در شهرهایی همانند تهران که به موقع رسیدن به مکان ها با توجه به بعد مسافت، به آسانی می­تواند به یک معضل بدل شود، امری حیاتی است. 

در سالهای اخیر تلاش­های ارزشمندی در زمینه تهیه مراجع رخدادهای شهر تهران شده است و وب سایت­های پرطرفداری نیز توسعه یافته اند که کم و بیش به تنها مرجع در زمینه یک دسته خاص از رخدادهای تهران بدل شده اند مانند سایتهای که تمرکز بر روی فروش و اطلاع رسانی تئاترها و یا فیلم های سینماهای کشور دارد. 

در بین همه این موارد که به نوعی به مرجع تبدیل شده‌اند، یک جای خالی وجود داشت؛ بستری که درآن بتوان در یک جا به همه رخدادها دسترسی پیدا کرد. شما هرچقدر هم به هنر هفتم علاقه‌مند باشید هر روز سینما نمی­روید و جدای از گردش و وقت گذرانی افراد نیاز دارند تا درجریان رخدادهای کاری مربوط به فعالیتشان نیز قرار گیرند. سالانه همایش ها وکنفرانس های بسیاری در تهران برگزار می شود که بسیاری از افراد مرتبط آن حوزه به موقع از آن مطلع نمی شوند. 

سایت Eventorial  دست به ابتکار جدیدی زده است و با تعریف 18دسته مجزا همه وقایع شهری را کنار هم در یک وب سایت جای داده است. این دسته ها شامل موارد زیر می شود:

 

 تغییر و تحولات شهری

 نیوکالکشن و تخفیف ها

 غذا و آشامیدنی

 تجاری و بازرگانی

 برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی

 خیریه و کمک‌رسانی

 توریستی و سرگرمی

 مراکز خرید و بازار محلی

 افتتاحیه‌ی اماکن

 برنامه‌های کودکان

 ورزش

 کنسرت و موسیقی

 همایش، کنفرانس و برنامه های آموزشی

 نمایشگاه

 جشن‌های ملی و مذهبی

 فستیوال

 سینما و نمایش فیلم

 تئاتر و هنرهای اجرایی

Evenotial، انواع فیلترها را برای دسترسی به رویداد‌ها ترتیب داده است. کاربران می‌توانند از یک تقویم فوری در بالای سایت از وقایع امروز، فردا، این هفته، این ماه، امسال و تک تک روزها از امروز تا یک ماه آتی را به تفکیک مطلع شوند. فیلترهای داغ­ترین­ها، محبوب­ترین­ها وپربازدیدترین­ها هم می­توانند ایده های خوبی برای برنامه‌ریزی تفریحی در اختیار بازدیدکننده بگذارند. 

هیچ کدام از این مسیر ها هم که جذاب نباشند، کاربر می‌تواند مستقیماً روی نقشه تهران حرکت کند و رخدادهای محل مورد نظر خود را بیابد. کادر جستجوی نقشه هم مسیر دیگری برای یافتن رخداد هاست که در پایین صفحه اصلی قابل مشاهده است.

Eventorial تنها به اعلام مکان وزمان رخداد ها اکتفا نکرده وتوضیحات کلی در مورد هر یک ارائه می­کند. مثلاً در مورد یک فیلم، عوامل سازنده، خلاصه داستان یا در مورد کنفرانس­ها برگزار کننده، محورهای برن​امه، سخنرانی­ها یا. . . در اختیار خواننده قرار می‌گیرد. این اطلاعات به کاربر کمک می کند تا تصمیم درستی برای شرکت در  آن رخداد اتخاذ کند. فرد حتی اگر قصد شرکت در برنامه ها نیز نداشته باشد اطلاعات عمومی زیادی از این طریق به دانش وی اضافه می شود. 

ابتکار دیگر Eventorial این است که هیچ رخداد تاریخ گذشته‌ای در سایت نمی‌بینید هرچه می‌بینید از امروز بعد اتفاق می­افتد. البته کاربر می‌تواند با استفاده از جستجوی سایت به رخدادهای گذشته هم دسترسی پیدا کند وهمین جستجو می­تواند، Eventorial را به مرجعی از تمامی رخدادهای شهر تهران بدل کند. بخصوص عمده رویدادهای تهران در سال 93 در این سایت قابل جستجو هستند با اینکه این رویدادها همگی به پایان رسیده‌اند.

یکی از بخش­های کاربردی این سایت امکان مشارکت شهروندان است. افراد مستقل از اینکه برگزار کننده رخداد باشند یا اینکه به طریقی تنها از آن مطلع شده باشند، می توانند رخداد را در سایت ثبت کنند. تیم Eventorial  پس ازبررسی صحت رخداد واطلاعات مربوط به آن، رویداد ثبت شده توسط کاربر را منتشر می‌کند. این امکان برای برگزار کنندگان رخدادها، خصوصاً آن دسته که هزینه تبلیغات محدودی دارند، بسیار جذاب است. 

مثل هر محصول امروزی دیگر، Eventorial در شبکه های مجازی هم حضور دارد و رخدادهای مهم در این صفحات نیز منتشر می­شوند. 

بد نیست سری به www.eventorial.com بزنید و آنچه خواندید را ببینید و یا در فیس بوک و اینستاگرام به دنبال کلمه Eventorial بگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا