تکنولوژی

سیری مجهز به زبان های جدید میشود

 

شرکت اپل قصد دارد به دستیار صوتی سیری (Siri) زبان‌های جدیدی از جمله هلندی، پرتغالی، تایلندی و ترکی بیاموزد.

شرکت اپل قصد دارد در نسخه جدید سیستم عامل iOS خود زبان‌های بیشتری به دستیار دیجیتال سیری بیاموزد. در حال حاضر، سیری از زبان‌هایی مثل انگیسی، کانتون، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای، ماندرین (چینی) و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. اپل اعلام کرده است در نسخه بتای iOS ۸.۳ قصد دارد زبان هلندی را نیز به این دستیار دیجیتال بیفزاید. بر اساس آخرین برآوردها، هفتاد و چهار درصد از هلندی‌ها صاحب گوشی هوشمند است که سهم گوشی‌های اپل از این میان ۲۳ درصد است.

گزارش‌ها اکی از این است که اپل تلاش می‌کند زبان‌های دیگری مثل دانمارکی، پرتغالی، ترکی، تایلندی و سوئدی را نیز به دستیار دیجیتال خود بیاموزد. ظاهراً اپل قصد دارد نسخه نهایی iOS ۸.۳ را در ماه مارس عرضه کند. در حال حاضر جدیدترین نسخه سیستم عامل اپل iOS ۸.۱.۳ است و این بدان معنا است که اپل زبان‌های جدیدی را بعد از عرضه نسخه iOS ۸.۲ به این دستیار دیجیتال خواهد افزود.

دستیار سیری اپل در حال حاضر از ۹ زبان پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود این رقم در نسخه ۸.۳ سیستم عامل این شرکت به ۱۵ عدد برسد. دستیار دیجیتال مایکروسافت نیز که کورتانا نام دارد در حال حاضر به شش زبان صحبت می‌کد: انگلیسی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا