تکنولوژی

اپل خودرو برقی میسازد

 

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد غول فناوری اپل سرگرم کار برای ساخت یک خودروی برقی تحت برند خود است.

 منابع آگاه اظهار کرده‌اند نام این پروژه تایتن است و طراحی آن به یک مینی ون شباهت دارد.

شرکت اپل چند صد کارمند را به کار در این پروژه گمارده و اگرچه ممکن است حاصل این پروژه یک خودرو نباشد اما بعضی از مدیران اپل به اتریش رفته و با تولیدکنندگان قراردادی خودروهای پیشرفته دیدار کرده اند.

اپل در مدیریت یک زنجیره تامین گسترده تخصص داشته و فناوری در اختیار دارد که می‌تواند برای ساخت یک خودروی برقی مورد استفاد قرار دهد.

این شرکت مدت‌ها در زمینه فناوری باتری برای استفاده در محصولات آیفون، آی پد و مک خود تحقیق کرده است و سیستم نقشه که در سال 2012 معرفی کرد می‌تواند برای هدایت خودرو مورد استفاده قرار بگیرد.

این شرکت سال گذشته سیستم نرم افزاری CarPlay را برای خودروسازان معرفی کرد که آی تیونز، نقشه، پیام رسانی و برنامه‌های دیگر را یکپارچه می‌کند.

فیل شیلر، نایب رییس بازاریابی اپل در سال 2012 گفته بود این شرکت حتی پیش از اینکه آیفون را ساخته و در سال 2007 روانه بازار کند، سال‌ها ایده طراحی یک خودرو را در سر داشته است.

میکی درکسلر، عضو هیات دیره اپل و رییس شرکت جی کرو گروپ هم در سال 2012 گفته بود استیو جابز فقید، یکی از دو بنیانگذار اپل می‌خواست یک خودرو بسازد.

سخنگوی اپل حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش نشد اما روزنامه فایننشیال تایمز گزارش داد که اپل کارشناسان خودرو را برای کار در یک آزمایشگاه تحقیقاتی جدید استخدام کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت‌های دیگر سیلیکون والی هم خودرو ساخته اند. گوگل سرگرم کار برروی یک خودروی بدون راننده است و تسلا موتورز هم خودروهای برقی می‌سازد. این شرکت حداقل 150 کارمند سابق اپل را استخدام کرده که بیشتر از هر شرکت دیگری حتی خودروسازان است.

الون ماسک، یکی از بنیانگذاران تسلا موتورز و مدیرعامل این شرکت حتی گفته است اپل تلاش کرده با پیشنهاد حقوق و مزایای خوب کارمندان این شرکت را استخدام کند.

اپل طی سال‌های گذشته به استخدام مدیران صنعت خودرو پرداخته است. استیو زادسکی، نایب رییس طراحی محصول آیفون اپل و کسی که بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، مسئول پروژه تایتن است 16 سال قبل از فورد موتور به اپل پیوست.

طی دو سال گذشته هم اپل هاران آراساراتنام از فورد را به عنوان مهندس باتری استخدام کرده است و در ژانویه هم رابرت گوف را برای کار در پروژه‌های ویژه به این شرکت آورد. وی چهار سال د شرکت قطعه سازی اتولایو در پروژه‌هایی شامل طراحی رادار و فناوری حسگر ایمنی کار کرده است.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا