تکنولوژی

جاسوسی به نام تلویزیون هوشمند

 

یک شرکت سازنده تلویزیون هوشمند اعلام کرده که سیستم تشخیص صدای تلویزیونهای هوشمندش علاوه بر دریافت فرامین کاربران قادر به ضبط مکالمات خصوصی آنها در منزل و ارسال آنها برای اشخاص و شرکت‌های ثالث است.

این اولین بار است که یک کمپانی سازنده تلویزیون هوشمند با چنین صراحتی به نقض حریم شخصی کاربران و استراق سمع از آنها اعتراف می‌کند.

اطلاعاتی که سامسونگ در ارتباط با سیاست حریم شخصی این تلویزیون‌ها منتشر کرده حاکی است که تولیدات جدید آن از هوشمندی بی‌همتایی برخوردارند که عملا تلویزیون های مذکور را به یک جاسوس مبدل می کند.

سیستم تشخیص صدای این تلویزیون کاربران و ساکنان خانه را از فشردن دکمه‌های کنترل از ره دور بی نیاز می‌کند، اما دستورهای صوتی افراد خطاب به تلویزیون و متن مرتبط را ثبت و ذخیره سازی کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهد. این کمپانی مدعی است این کار با هدف ارتقای قابلیت مذکور و ارزیابی کیفیت سیستم تشخیص صوتی صورت می‌گیرد.

این شرکت هشدار داده که «لطفا آگاه باشید که اگر صحبت های شما حاوی اطلاعات شخصی یا دیگر اطلاعات حساس باشد، این اطلاعات در میان داده‌های ضبط شده و منتقل شده به افراد ثالث از طریق این سیستم قرار خواهد داشت.»

در حالی که انتشار این خبر موجب نگرانی های جدی شده، سخنگوی این کمپانی در واکنش از تعهد این شرکت به حفاظت از حریم شخصی کاربران، توجه به استانداردهای امنیتی و رمزگذاری اطلاعات و جلوگیری از جمع آوری بدون مجوز داده ها سخن گفته است.

گفتنی است به منظور جلوگیری از وقوع مشکل می توان قابلیت دریافت فرامین صوتی را بر روی این تلویزیون ها غیرفعال کرد. در صورتی که علامت میکروفون از روی تلویزیون خذف شود در این مورد نگرانی وجود نخواهد داشت.

منبع : فارس

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا