تکنولوژی

فیلترینگ هوشمند بی فایده است

 

در حالی که مرکز تحقیقات مخابرات ایران از تمامی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان که حداقل در یکی از حوزه ‌های پردازش یا پالایش محتوای متنی، تصویری یا ویدئویی، پروفایل صفحات وب، DPI و نرم افزارهای کنترل والدین (PE)، دستاورد هایی برای توسعه فناوری بومی یا تولید محصو بومی داشته اند، دعوت کرده برخی از نمایندگان مجلس معتقدند که استفاده از ظرفیت های بومی بی معنا است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به توان بومی سازی در شبکه های اجتماعی گفت: با توجه به فراگیری استفاده از شبکه های اجتماعی دولت باید به فکر فرهنگ سازی مناسب جهت استفاده درست از این شبکه ها در میان افراد باشد.

“اسماعیل جلیلی” با اشاره به اینکه امکان بومی سازی هر فضای جدیدی در کشور بی معنی است , افزود: نیازی به بومی سازی خیلی از محیط های مجازی نیست چرا که با ایجاد فرهنگ سازی مناسب می توان به استفاده از شبکه های اجتماعی پرداخت.

نمینده مردم مسجدسلیمان در مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به موضوعات اخیر در مورد فیلترینگ هوشمند باید گفت اجرای فیلترینگ هوشمند برای شبکه های اجتماعی بی فایده است و نهادهای مربوطه باید به فکر فرهنگ سازی استفاده از این شبکه ها باشند.

گفتنی است این مسائل در حالی بیان می شود که پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات زیرمجموعه وزارت ارتباطات که چندی قبل تفاهم طراحی نرم افزار فیلترینگ را امضا کرد از تولیدکنندگان سامانه های هوشمند در حوزه پالایش محتوای اینترنتی کشور دعوت به همکاری کرده است.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا