تکنولوژی

ایمیل برترین وسیله ارتباطی

 

مطالعه جدید توسط مرکز Pew Internet نشان داد پست الکترونیک و اینترنت مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی برای کارمندان آنلاین محسوب می‌شوند.

این بررسی روی کاربران اینترنتی بزرگسال صورت گرفت و از آنها سوالاتی در مورد نقش فناوری‌های دیجیتالی در محیط‌های کاری پرسیده شد. از بین شرکت‌کنندگان در این بررسی ۶۱ درصد اعلام کردند که پست الکترونیکی برای آنها بسیار مهم است و تعداد این افراد دو برابر کسانی بود که خطوط ثابت تلفن را مهم‌ترین ابزار ارتباطی در محیط کار اعلام کردند.

همچنین، ۵۴ درصد کارمندان اعلام کردند که اینترنت مهم‌ترین ابزار برای آنها محسوب می‌شود. سرویس پست الکترونیکی در حالی برای کاربران اهمیت داشت که ایمیل‌های فیشینگ‌ و هرزنامه‌ها نیز این افراد را تهدید می‌کرده‌اند و البته شبکه‌های رسانه‌ای و سرویس‌های پیام‌رسان متنی نیز حضور پررنگ داشته‌اند.

در حقیقت، تنها ۴ درصد کارمندان اعلام کردند که شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توئیتر د محیط کاری برای آنها اهمیت داشته است. همچنین، ۲۴ درصد کارمندان اعلام کردند که تلفن‌همراه مهم‌ترین ابزار ارتباطی در محیط کار محسوب می‌شود.

البته دور از ذهن هم به‌نظر نمی‌رسد که برای کارمندان حاضر در سازمان‌های سنتی پست الکترونیکی و اینترنت مهم‌ترین ابزار محسوب شوند. البته این بررسی نشان داد دو ابزار یاد شده برای ۵۹ درصد کارمندانی که بدون حضور فیزیکی و خارج از محیط سازمان فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند، مهم‌ترین وسیله ارتباطی بوده است.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا