تکنولوژی

ساز ایرانی را فناورانه کوک کنید

 

یک مبتکر جوان ایرانی موفق به طراحی و تولید نرم افزاری شد که با نصب آن بر روی سیستم عامل اندروید موبایلتان می توانید سازهای ایرانی را کوک کنید

  پوریا احمدوند درباره ویژگی های نرم افزار ‘کوک یار’ گفت: در موسیقی ایرانی، فواصلی مانند ربع پرده وجود دارد که در موسیقی دیگر کشورها به چشم نمی خورد به همین دلیل نمی توان از نرم افزارهای مشابه خارجی برای کوک کردن سازهای ایرانی استفاده کرد.

این مبتکر جوان افزود: از همین رو نرم افزاری را طراحی و تولید کردیم که خواص موسیقی ایرانی را پشتیبانی می کند و بر روی سیستم عامل اندروید تلفن همراه قرار می گیرد تا نوازنده ایرانی بتواند ساز خود را به راحتی کوک کند.

وی یادآور شد: کوک یار برای کوک کردن سازهای ایرانی همچون تار، سه تار، سنتور، کمانچه و حتی سازهای ویولن و گیتار مورد استفاده قرار گیرد.

احمدوند قیمت پایین و استفاده آسان را از مزایای کوک یار ذکر کرد و گفت: الان برای کوک کردن سازهای ایرانی از وسیله ای به نام ‘تیونر’ استفاده می شود که یک کالای وارداتی با قیمت بین 35 تا 40 هزار تومان است اما قیمت کوک یار بین دو هزار تا سه هزار و ششصد تومان است.

گفتنی است کوک یار در رقابت های ایرانی موبی کد 2014+ که روز گذشته به پایان رسید موفق به کسب رتبه اول در بخش نرم افزارهای کاربردی شد.

منبع : ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا