تکنولوژی

روبات ها به جنگ ابولا میروند

 

قرار است ظرف سه تا شش ماه آینده ربات‌ها به دو شکل به جنگ بیماری ابولا بروند.

در حالی که میلیون ها نفر در سراسر جهان نگران شیوع بیماری مرگبار ابولا هستند، مداوای مبتلایان به این بیماری و پرستاری از آنها هم به کابوسی خطرناک مبدل شده است.

حال محققان در تلاش برای ساخت رباتی هستند که به جای انسان مراقبت از مبتلایان به ابولا را بر عهده بگیرد. با توجه به مسری بودن شدید این بیماری که در اثر کوچکترین تماس به افراد دیگر منتقل می شود امید می رود که استفاده از این روش از گسترش بیماری مذکور تا حدی بکاهد.

کن گلدبرگ استاد مهندسی دانشگاه UC Berkeley با همکاری محققانی از سه دانشگاه دیگر و چند مرکز تحقیقاتی در تلاش است تا ربات ها را به جنگ این بیماری بفرستد. این پروژه با هدایت مستقیم دولت آمریکا اداره می شود.

در مجموع قرار است ظرف سه تا شش ماه آینده ربات ها به دو شکل به جنگ بیماری ابولا بروند. در حالت اولیه و ساده، ربات های مجهز به دوربین و نمایشگر به پزشکان امکان می دهند تا بدون تماس مستقیم با بیماران مبتلا به این بیماری مرگبار از راه دور با آنها در ارتباط باشند و ضمن معاینه بررسی وضعیتشان تشخیص درستی در مورد شرایط آنان بدهند و در نهایت دستورات پزشکی لازم را صادر کنند.

پیش از این هم از ربات ها به این منظور استفاده شده است، اما با توجه به شرایط خاص بیماری ابولا باید ربات های تازه ای با همین هدف طراحی شوند تا بتوان بیمار را به راحتی از زوایای مختلف و با دقت مشاهده کرد.

 

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا