تکنولوژی

بررسی تازه‌های فیت بیت : Charge ، ChageHR و Surge

شرکت Fitbit سازنده ابزارهای پوشیدنی و حاکم این بازار است اما این شرکت در تمام طول سال ۲۰۱۴ بی سروصدا بوده است. حالا اما این شرکت با سه محصول جدید Charge ، Charge HR و Surge  که بین ۱۳۰ تا ۲۵۰ دلار قیمت دارند خودی نشان داده است. 
دو محصول از این میان – Charge HR و Surg مجهز به سنسور ضربان قلب در تمام طول روز هستند اما تا اوایل سال ۲۰۱۵ آنها را در بازار نخواهیم دید.
 
از چپ به راست فیت بیت Charge ، فیت بیت Charge HR و Surge 
 
در حال حاضر فقط فیت‌بیت Charge به بازار آمده است ودر ادامه نگاهی داریم به هر سه محصول .
 
ُفیت بیت Charge سرانجام جایگزینی برای Fitbit Force
شرکت فیت‌بیت سال قبل دسبتند Fitbit Force را که جدیدترین محصولش هم بود و صفحه نمایش OLED داشت را از فروشگاه‌ها و فقسه‌ها بیرون کشید چراکه اخباری مبنی بر ایجاد حساسیت پوشتی درباره آن منتشر شده بود. حالا Charge جایگزینی برای Force است و از چند روز دیگر در فروشگاه‌ها قابل دسترس خواهد بود. این محصول ارزان‌ترین محصول از میان سه محصول فیت‌بیت هم هست. 
 
 فیت بیت Charge در واقع جایگزین Fitbit Force است
 
Charge دارای یک صفحه LED افقی و یک دگمه است و از نظر دیزاین و نوع بند آن هم متفاوت از فیت‌بیت فورس است. Charge دارای سنسور سنجش خواب اتوماتیک است ( در نسخه‌های قبلی فیت‌بیت باید موقعیت خواب از طریق موبایل به دستبند اطلاع داده می‌شد) و از این جهت شبیه Misfit Shine است. Charge همچنین می‌تواند با اتصال به اندروید یا ویندوز فون و iOS شماره تماس ورودی موبایل را روی خود نمایش دهد. قیمت Charge در آمریکا ۱۳۰ دلار است که با توجه به رقبایش بالا به نظر می‌رسد. 
 
فیت بیت Charge HR
این دسبتند جدید مجهز به سنسور ضربان قلب است و فیت‌بیت گفته است که تا پنج روز باتری آن شارژ نگه می‌دارد. این دستبند ضربان قلب را حتی در خواب هم می‌سنجد. نکته مهم این است که قیمت این دسبتند به رغم داشتن سنسور ضربان قلب تنها ۲۰ دلار بیشتر از Chage است و ۱۵۰ دلار است. این سنسور همچنین می‌تواند میزان سوختن کالری حتی در فعالیت‌های ورزش ایستگاهی ( مثلا دوچرخه سواری ثابت) را محاسبه کند.
 
 
Fitbit Surge یک ساعت هوشمند
بزرگترین و گران‌ترین فیت‌بیت جدید Surge است. یک شبه ساعت هوشمند برای ورزش. با یک صفحه نمایش LCD لمسی و یک دگمه کناری و GPS داخلی و امکان مشاهده تماس ورودی و پیغام‌ها در هنگام اتصال به موبایل.
این دستبند همچنین ضد آب است و همچون Charge HR ضربان قلب را هم می‌سنجد. این ساعت هوشمند اوایل سال ۲۰۱۵ عرضه می‌شود و قیمت آن ۲۵۰ دلار خواهد بود. این دسبتند برای دونده‌ها بسیار جذاب خواهد بود به خصوص با داشتن GPS داخلی که نمونه‌هایی از آن را در ساعت‌هایی چون Timer Ironman One GPS و آدیداس MiCoach Run ( و ساعت هوشمند در راه اسمارت واچ سونی ۳ ) دیده‌ایم. این دستبند همچون دو دسبتند قبلی تا پنج روز می‌تواند شارژ نگه دارد اما اگر از GPS استفاده کنید این میزان تا ۵ ساعت تقلیل پیدا می‌کند.
 
 
 
رقیب اصلی Surge احتمالا دسبتند Peak است که با قیمت ۲۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود و همه خصوصیات دیگر Surge را به جز GPS در خود دارد. Peak قرار است در ماه نوامبر به بازار عرضه شود اما Surge اوایل سال آینده خواهد آمد. 
سال آینده احتمالا سال پر ترافیکی برای تجهیزات سنجش ضربان قلب خواهد بود اما فیت‌بیت نشان داده که توانسته در این بازار خوب جای خود را باز کند. 
 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا