تکنولوژی

گوشی قابل کنترل با حرکت دست

 

اگرچه این روزها استفاده ز گوشی‌های لمسی در میان کاربران بسیار محبوب است، اما شاید در آینده نزدیک گوشی‌های قابل کنترل با حرکات دست محبوب‌تر شوند.

 شرکت Elliptic Labs اعلام کرده در حال ساخت گوشی‌هایی است که به جای لمس با دست با حرکت دادن آن در برابر گوشی کنترل می‌شوند.

این شرکت نوپای نروژی در جریان برگزاری کنفرانس Ceatec 2014 در توکیو گوشی هوشمندی به نمایش گذاشت که از روش تعاملی چندلایه برای مدیریت آن بهره گرفته می‌شود. این گوشی به کاربران امکان می‌دهد تا بر مبنای موقعیت و فاصله میان دست و نمایشگر تلفن همراه محتوای مورد نظرشان را مشاهده کرده و به نمایش بگذارند.

در جریان نمایش این گوشی از حرکات دست برای نمایش دادن صفحه اول آن استفاده شد. با نزدیک‌تر شدن دست به این گوشی منوهای دیگر گوشی به طور خودکار فعال شدند. در موبایل مذکور از سیستم عامل اندروید استفاده شده است.

با همین روش می‌توان اقدامات روزمره مانند مطالعه پیام‌ها، انجام بازی‌ها، بررسی نقشه‌ها و … را نیز انجام داد. به‌عنوان مثال اگر کاربری بخواهد دریابد که چه میزان از فایل ویدیویی قابل پخش باقی‌مانده تنها کافی است انگشت اشاره دستش را در نزدیکی سمت راست نشانگر پخش ویدیو بگیرد تا این اطلاعات نمایش داده شود.

برای تسهیل استفاده از این فناوری از یک بلندگوی التراسونیک هم که توسط شرکت ژاپنی Murata ساخته شده، استفاده شده است. این بلندگو انتقال ارتعاشات دست به دستگاه را ممکن می‌کند. شرکت سازنده می‌گوید در حال مذاکره با تعدادی از شرکت‌های سازنده گوشی و تبلت و لپ‌تاپ است تا بر همین اساس تا نیمه اول سال 2015 محصولاتی بر همین اساس عرضه شوند.

منبع : خبرگزاری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا