تکنولوژی

بررسی تولید محتو در شورای عالی فضای مجازی

 

معاون دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه جلسه بعدی این شورا به زودی تشکیل می‌شود، گفت: بحث سیاست‌های توسعه مرکز داده داخلی و انتقال مراکز محتوا به داخل در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 سعید مهدیون با بیان اینکه یکی از مشکلات راه‌اندای مراکز داده، مسئله گران بودن راه‌اندازی آن است، اظهار کرد: راهکار حل این مشکل آن است که دولت و دستگاه‌های اجرایی مختلف سیاست‌های تشویقی و حمایت‌های مالی مثل کاهش تعرفه‌ها را برای این مراکز درنظر بگیرند.

وی افزود: حتی این پشتیبانی می‌تواند به این صورت باشد که بخشی از پولی که از عدم استفاد درگاه‌های بین‌المللی با ایجاد مراکز داده داخلی صرفه جویی می‌شود را به خود این مراکز داد.

معاون دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه توسعه پهن‌باند یکی از الزامات شبکه ملی اطلاعات است، تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید محتوا در کور وجود ندارد و ایجاد این زیرساخت‌ها در دستور کار تعرفه گذاری پهن باند بررسی می‌شود. برای مثال یکی از راهکارها در این زمینه ایجاد پهن باند در مناطق کم‌تر توسعه یافته است.

مهدیون با اشاره به این‌که برنامه ملی برای توسعه IPTV و IPMEDIA در جلسه گذشته شورای عالی فضای مجازی مورد بحث قرار گرفته بود، ادامه داد: این موضوع در کمیسیون عالی تنظیم مقررات ارائه‌ برنامه‌ریزی در این مورد برعهده صدا‌وسیما قرار داده شد تا این سازمان برنامه ملی را در این زمینه تدوین کند و سازمان صدا‌وسیما نیز در حال تدوین این برنامه است.

وی درباره‌ مجوز ایجاد IPMEDIA از سوی سروش اظهار کرد: حتما سروش مباحثش را در این زمینه بدون مغایرت با قوانین صدا‌وسیما تنظیم کرده است اما باید دید که محتوای آن چیست.

معاون دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این‌که کاربردهای داخلی در زمینه‌ شبکه ملی اطلاعات ارتباطی با شبکه اینترنت جهانی ندارد، گفت: بحث پهن باند مربوط به شبکه ملی اطلاعات است که خدمات مختلفی روی آن ایجاد خواهد شد.

مهدیون با اشاره به این‌که مجری شبکه ملی اطلاعات وزارت فناوری اطلاعات است، افزود: هنوز حداقل سرعتی برای شبکه ملی اطلاعات مشخص نشده است اما این سرعت باید به اندازه‌ای باشد که نیاز افراد را تامین کند. این سقف براساس میزان نیاز کاربران تنظیم خواهد شد.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا