تکنولوژی

واگذاری اینترنت وای فای به 8 هزار روستای کشور

” به 4 هزار روستا در سال گذشته سرویس ADSL ارائه ش. امسال برای 8 هزار روستا که از WLL (سرویس GSM خانگی) استفاده می‌کنند و امکان دریافت ADSL ندارند ارائه اینترنت 512 کیلوبیت بر ثانیه آغاز می‌شود”.
حسن رضوانی معاون رگولاتوری با بیان مطلب فوق و در خصوص اقدامات USO (خدمات اجباری مخابراتی) اظهار داشت: دولت موظف است در روستاها و مناطقی که توجیه اقتصادی ندارد سرویس‌های ارتباطی و مخابراتی ارائه کند که بر این اساس، در سال گذشته به 4 هزار و 100 روستا سرویس ADSL ارائه شده است. همچنین به هزار و 700 روستا ارتباط تلفن واگذار شده که برای روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت تلفن خانگی با پوشش تلفن همراه و به روستاهای زیر 20 خانوار یک تلفن عمومی ارائه شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در برنامه امسال قرار است به 8 هزار روستا اینترنت از طریق WIFI ارائه شود. تاکنون روستاهایی که از WLL (سرویس GSM خانگی) استفاده می‌کردند امکان دریافت ADSL نداشتند که از امسال ارائه سرویس با سرعت بیشتر از 512 کیلوبیت بر ثانیه از طریق WIFI به این روستاها آغاز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این کار از طریق برگزاری مناقصه انجام می‌شود و اپراتورهایی که پروانه فعالیت در این حوزه را دارند از جمله PAPها، مخابرات ایران، مبین‌نت، به زودی SAPها می‌توانند در این مناقصه شرکت کنند.
رضوانی توضیح داد: همچنین در برنامه امسال قرار است به تعداد محدودی از روستاهایی که ارتباط کابلی دارند و اینترنت ندارند از طریق ADSL اینترنت واگذار کنیم.
معاون رگولاتوری یادآور شد: پروانه WIFI مراحل آخر تدوین را سپری می‌کند. این مزایده تا پایان سال انجام می‌شود و امسال باید بخشی از طرح افتتاح شود.
رضوانی هزینه این پروژه را تقریبا بیش از 40 میلیارد تومان عنوان کرد.

منبع : فارس

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا