تکنولوژی

مزیت‌های شغلی شرکت‌های تکنولوژی چیست

وقتی افراد به مزایای یک شغل نگاه می‌کنند احتمالا چند بیمه سلامت ۴۰۰ هزار دلاری، پرداخت هزینه تعطیلات و اگر خیلی خوش شانس باشند کافه رایگان یا پارکینگ را در نظر می‌گیرند. اما شرکت‌های عضو سیلیکون ولی خارج از این چارچوب قرار می‌گیرند. 
گوگل چه پیشنهادی می‌دهد؟ ماساژ. توییتر چطور؟ نوشیدنی مجانی eBay علاوه بر ارایه بیمه سلامت به کارکنانش حیوانات خانگی آن‌هارا نیز بیمه می‌کند. 
این موارد اخیرا توسط کارکنان این شرکت‌ها در سایت Glassdoor قرار گرفته ، جایی که به افراد اجازه می‌دهد به طور ناشناس بگویند که کافرمایانشان چه امکاناتی را برای آن‌ها فراهم کرده‌اند و آن را با دیگر کاربران در سایت به اشتراک بگذارند. 
یکی از مدیران این سایت می‌گوید: اغلب کسانی که دنبال کار می‌گردند مزایای بنگاه‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنند اما واقعیت این است که اطلاعات کمی از مزایای واقعی یک شغل در شرکت‌ها وجود دارد اما با مشخص شدن و شفاف کردن این مزایا فرآیند استخدام و چرخه درجه بندی شرکت‌ها هم بهبود پیدا می‌کند. 
 
دوچرخه‌سواری در داخل شرکت – گوگل هلند 
 
از طرف دیگر وقتی مثلا کارکنان فیس‌بوک که هم اکنون دارای خشکشویی رایگان هستند متوجه می‌شوند در Paypal شهریه دوره‌های آموزشی رایگان پرداخت می‌شود بهتر می‌توانند با مدیرانشان درباره مزایای کار مذاکره کنند. مثلا مایکروسافت به کارکنانش خدمات مهدکودک در تمام ساعات شبانه روز را می‌دهد اما در شرکت Square این امکان فراهم است که تا چهارماه کودک در  ساعات کاری والدینش در خانه خودش توسط پرستار نگهداری شود. 
اما اپل چطور ؟ یک کارمند اپل در این باره نوشته است که می‌توانید اینجا هرچه خواستید بپوشید از لباس نینجا گرفته تا سوپرمن. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫690 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا