تکنولوژی

Wiper اپلیکیشنی برای حذف اطلاعات

اپلیکیشن Wiper که این هفته به طور رسمی معرفی شده به کاربران اجازه می‌دهد که تمام محتوای چت با دوستانشان را از روی هر دو دستگاه حذف کنند. 

این اپلیکیشن که چیزی شبیه دیگر اپلیکیشن‌های چت موبایلی مانند واتس‌اپ، اسنپ چت، وایبر، گروپ می یا کیک است اما فرق آن این است که امنیت و محرمانگی بیشتری برای کاربران خودش به ارمغان می‌آورد. 
با این اپلیکیشن می‌توان همه کارهای عادی مانند ارسال عکس یا ویدیو یا تکست تصویری را انجام داد با این فرق که این اپ از یک تکنولوژی امنیتی برای رمزدارکردن پیغام‌ها استفاده می‌کند به این معنی که امکان شنود یا هک پیغامها را از بین می‌برد. 
 
 
این اپلیکیشن همچنین تمام صوتی بین دو کاربر را به صورت VOIP رمزنگاری میکند و لیست تماس‌ها را هم نگاه نمی‌دارد. نکته دیگر اینکه شما در گوشی‌های اندرویدی حتی نمی‌توانید از صفحه چت اسکرین شات بگیرید و پیغام محافظت در برابر کپی رایت نمایش داده می‌شود. 
در دستگاه‌های مبتنی بر iOS امکان گرفتن اسکرین شات وجود دارد اما اگر شما این کار را در جریان یک گفت و گو انجام دهید این موضوع به اطلاع طرف مقابل شما می‌رسد. 
برای افزایش امنیت شما تنها کسانی را می‌توانید به لیست تماس‌های خود در این اپ اضافه کنید که قبل در لیست آدرس گوشی شما ثبت شده باشند. 
امکان وایپ یا حذف کامل اطلاعات یک گفت وگو ( شامل عکس ، فیلم و متن ) هم از دیگر امکانات این اپ است. با این کار اطلاعات هم از روی دستگاه دوست شما وهم از روی سرور وایپر حذف می‌شود. 
این اپلیکیشن هم برای اندروید وهم iOS در دسترس است. 
 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا