تکنولوژی

نصرالله جهانگرد: پهنای باند اینترنت باید پنجاه‌ برابر افزایش یابد

 معاون وزیر ارتباطات گفت: تا دو سال آینده پهنای باند اینترنت بین‌الملل باید پنجاه برابر افزایش یابد. 

نصرالله جهانگرد که در مراسم دیدار فعالان بخش خصوصی با وزیر و معاونان وزارت ICT درباره شبکه ملی اطلاعات سخن می‌گفت اضافه کرد: برای ایجاد شبکه‌ای مطلوب ظرفیت پهنای باند کشور به ۲۰ ترابیت و ظرفیت پهنای باند بین‌الملل به ۴ ترابیت برسد. 

رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به برآورد ۱۸ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری شبکه ملی اطلاعات گفت: در زمینه واگذاری پورت‌های اینترنت پرسرعت تا قبل از دولت یازدهم تنها ۱۵ درصد از الزامات برنامه پنجم توسعه محقق شده و اکثر تعهدات به عهده دولت فعلی گذاشته شده است. 

جهانگرد همچنین با اشاره به تقاضای بالای بازار برای نسل سوم و چهارم موبایل گفت: از سال 94 تعداد پورت‌های بین المللی به طور تقریبی با 3G یکسان خواهد شد که این مساله گویای آن است که تقاضای بالایی برای 3G وجود خواهد داشت. 

جهانگرد گفت: هر دو اپراتور اول ودوم برآوردهای پایینی برای تقاضای بازار در آینده دارند که با پیش‌بینی ما از بازار همخوان نیست. 

وی از این اپراتورها خواست در برآوردهای خود تجدید نظر کنند. 

 جهانگرد همچنین گفت: در حال حاضر هفت پیوست فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و … برای این شبکه تعریف شده است.

همچنین محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز در دیدار با تعدادی از فعالان بخش خصوصی آی تی از تلاش این وزارتخانه از تلاش برای ایجاد رابطه بهتر با بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های بزرگی چون شبکه ملی اطلاعات خبر داد. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا