تکنولوژی

درخواست وزیر احیای جایگاه ایران در اتحادیه جهانی مخابرات

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در 8 سال گذشته جایگاه ایان در مجامع جهانی ارتباطات و مخابرات از دست رفت، خواستار احیای نقش و جایگاه از دست رفته ایران در اتحادیه جهانی مخابرات شد.

 حمدون توره دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات که به ایران آمده است با حضور در محل وزارت ارتباطات، با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش اتحادیه جهانی مخابرات – ITU – در مجامع جهانی و ارتباطاتی که این اتحادیه در تصمیم سازی های مربوط به فعالیتهای اینترنت و مخابرات در دنیا دارد، گفت: مذاکرات مثبت و سازنده ای میان وزارت ارتباطات و دبیر کل ITU صورت گرفته و با توجه به پروژه‌های بزرگ ICT در ایران که مورد تاکید دولت و مجلس است، لزوم برگزاری این دیدار و مذاکره احساس می شد.

واعظی به برگزاری دو اجلاس مهم در حوزه ICT در آینده نزدیک و نقش آنها در تصمیم گیری های سازنده اینترنت و مخابرات دنیا اشاره کرد و گفت: اجلاس اول اجلاس وزرای ارتباطات آسیا و اجلاس بعدی، اجلاس سران مختار است که اوایل آبان ماه در کره جنوبی برگزار خواهد شد و در آن تصمیم گیری‌های کلی برای آینده اینترنت و مخابرات دنیا صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ایران در سال‌های گذشته نقش خوب و پررنگی در این اجلاس ها داشته است ادامه داد: ط هشت سال گذشته این سمت‌ها از دست رفت و اکنون در تلاش برای احیای جایگاه گذشته مان هستیم؛ براین اساس قصد داریم در حوزه‌های مختلف از تجربیات اتحادیه جهانی مخابرات استفاده کنیم؛ براین اساس در ملاقات امروز نیز هماهنگ شد که تجربیات مدنظر در اختیار ایران قرار گیرد.

در این دیدار، دبیر کل ITU نیز از حضور در ایران ابراز خوشحالی کرد و گفت: از طرح‌های بزرگی همچون طرح شبکه ملی اطلاعات که در ایران در دست اجرا قرار دارد تحت تاثیر قرار گرفته‌ام.

دبیر کل ITU در مورد بهره گیری بهتر از خدمات نسل سوم موبایل گفت: در سفر قبلی من به ایران تماس‌هایم به کرات قطع می‌شد اما اکنون وضعیت قابل مقایسه با سه سال پیش نیست؛ در هتل هم شب گذشته سرعت اینترنتم بسیار بالا بود.

وی با بیان اینکه 3 سال پیش هم بر این نکته تاکید کرده بودم که لازم است کیفیت خدمات ارتقا پیدا کند خاطرنشان کرد: مردم حق دارند سرویس‌های خوب دریافت کنند.

منع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا