تکنولوژی

طرح نظارت بر بازار آی سی تی آغاز شد

 

با همكاري ۸ دستگاه نظارتي عضو تفاهم‌نامه پايش بازار ارتباطات و فناوري اطلاعات در يكسال گذشته، تخلفات در حوزه بازرسي هاي انجام شده در بازار ICT نسبت به سال ۹۱، ۵۰ درد كاهش يافته است.

علي‌اصغر عميديان معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مراسم اجراي مرحله دوم طرح كشوري پايش و نظارت بازار ICT با اشاره به مطلب فوق گفت: مجموعه فعاليتهاي دستگاههاي عضو تفاهم‌نامه پايش پاسخگوي سه ضلع يك مثلث شامل دولت، اپراتورها و بخش خصوصي و مردم است. كه در ميان اين سه بخش، حفظ حقوق مردم در حوزه ICT مهمترين هدفي است كه اين تفاهم‌نامه به دنبال دستيابي به آن است.

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي با اشاره به اهميت اجراي طرح پايش در سراسر كشور افزود: عدم نظارت دقيق و درست بر بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات بعنوان پيشرا توسعه بر ساير بخشهاي متاثر از ICT نيز تاثير منفي دارد.

عميديان اظهار كرد: با توجه به تاكيدهاي مقام رهبري بر اهميت ارتباطات و فناوري اطلاعات، نمايندگان مجلس نيز با هماهنگي دولت مصوبه‌اي را تصويب كردند كه براساس آن تمامي درآمد حاصل از حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات براي توسعه زيرساختهاي اين حوزه سرمايه‌گذاري شود.

​گفتنی است دومين مرحله طرح كشوري پايش و نظارت بر بازار ICT با حضور اعضاي تفاهم‌نامه پايش بازار ICTشامل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، شركت ارتباطات زيرساخت، سازمان تعزيرات حكومتي، سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، پليس نظارت بر اماكن عمومي ناجا، پليس فتا ناجا، سازمان فناوري اطلاعات و سازمان نظام صنفي رايانه‌اي برگزار مي‌شود.

منبع : ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا