تکنولوژی

كاربران در ياهو امنيت ندارند

 

شركت ياهو در يانيه اي اعلام كرد كه از اين پس قابليت Do Not Track را پشتيباني نمي كند.

ويژگي (Do Not Track (DNT به كاربران اجازه مي دهد كه امكان رديابي سايت هاي مختلف در زمينه دسترسي به اطلاعات شخصي را كه براي سرويس هاي تحليلي، شبكه هاي تبليغاتي و اجتماعي قابل استفاده است، مسدود كنند. اين قابليت در سال ۲۰۰۹ توسط سه محقق توليد شد و برخي از مرورگرها قادر به پشتيباني از آن هستند.

مرورگر Firefox اولين مرورگري بود كه ويژكي DNT را پياده سازي كرد. در سال ۲۰۱۰ شركت مايكروسافت اعلام كرد كه در مرور گر اينترنت اكسپلورر9  از DNT پشتيباني مي كند. پس از آن مرورگرهاي سافاري، اپرا و گوگل كروم نيز مجهز به اين ويژگي شدند.

در فوريه سال ۲۰۱۲، گروه هاي تبليغات آنلاين در كاخ سفيد متعهد شدند كه تاپايان سال از Do Not Track حمايت كنند ولي اين وعده برآورده نشد. عليرغم اصرار مكرر سياستگذاران آمريكايي و اروپايي، تلاش براي استاندارد سازي اين قابليت در كنسرسيوم شبكه جهاني وب نيز به بن بست رسيد.

شركت ياهو چندي قبل در بيانيه اي اعلام كرد كه از اين پس از ويژگي DNT حمايت نمي كند و يك روز پس از صدور بيانيه، تنظيمات اين ويژگي در ياهو ديگر فعال نبودند. نكته عجيب اين است كه ياهو اولين شركتي بود كه اعلام كرد از اين ويژگي در سرويس هاي خود پشتيباني مي كند.

اين شركت در پايان سال ۲۰۱۲، از اين قابليت در اينترنت اكسپلورر10 نيز پشتيباني نكرد چراكه شركت مايكروسافت تصميم گرفته بود اين ويژگي را به صورت پيش فرض در اين مرورگر لحاظ كند.

آنچه واضح است اين است كه DNT‌ نيز به همان سرنوشت پروژه هاي حريم خصوصي مانند p3p دچار شده است.

گفتني است پيش از اين دو شركت اينترنتي ياهو و گوگل از سوي كاربران متهم شدند كه اطلاعات آنها را در اختيار سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي قرار مي دهد.

 

منبع : ايرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا