تکنولوژی

هشدار به كاربران آيفون

 

حفره امنيتي جديد كشف شده در دستيار صوتي مرورگر سيري به هر شخصي اجازه مي ‌دهد كه از ليست مخاطبان شما در تلفن همراه آيفون‌ اپل استفاده كرده و تحت نام شما به ارسال ايميل و پيام متني اقدام كند.

در اين نفوذپذيري شخص حتي قادر است با استفاده از شماره تلفن شما به برقراري تماس صوتي بپردازد.
مرورگر سيري به عنوان مرورگر اصلي شركت اپل شناخته مي شود.
در اين رخنه امنيتي حتي در صورت قفل بودن دستگاه شخص نفوذگر قادر به ارسال پيام‌ هاي متني از جانب شما خواهد بود. اين رخنه با استفاده از يك آيفون كه رمز عبور براي آن تعيين شده نيز عمل خواهد كرد.
در اين حالت دستور صوتي برقراري تماس به سيري داده خواهد شد و اين دستيار صوتي مجازي در پي آن از شما در خصوص شخص مخاطب تماس سوال خواهد كرد.
هنگامي كه شما عبارتي متشكل از – ,Call A – را به دستگاه بدهيد سيري فهريست مخاطبان شما را باز خواهد كرد كه امكان دسترسي هر شخصي به آن را فراهم مي ‌كند.
شخصي كه نسبت به شما دشمني داشته باشد به سادگي مي‌ تواند ايميل‌ هايي با مضامين توهين آميز يا خبرهاي غيرصحيح حساس شغلي را به مخاطبان شما ارسال كند.
به شكل جالبي اين حفره امنيتي تا زماني كه از ويژگي قفل صفحه‌ با كلمه‌ عبور استفاده نشود بر روي آيفون‌ ها قابل دسترسي نخواهد بود.
براي جلوگيري از اين نفوذ كساني از تلفن آيفون استفاده مي كنند بايد نسبت به جدا كردن مرورگر سيري تلفن خود از سيستم قفل صفحه در قسمت تنظيمات اين تلفن اقدام كنند.

منبع : ايرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا