تکنولوژی

کاهش سهم سامسونگ و اپل در بازار جهانی موبایل

تازه‌ترین گزارش‌ها از فصل نخست فروش گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد که دو قدرت برتر گوشی‌های موبایل یعنی اپل و سامسونگ هر دو بخشی از سهم خود از بازار را از دست داده‌اند. 

هر چند کم شدن سهم اپل به دلیل گسترش نفوذ سازندگان دستگاه‌های اندرویدی چیز جدیدی نیست اما این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ تا کنون است که سهم سامسونگ در بازار کاهش می‌یابد.
در واقع کاهش سهم سامسونگ در حالی اتفاق می‌افتد که شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی رقابت بسیار نزدیکی را با تولید محصولات قدرتمند با هم دارند. 
براساس گزارش  Strategy Analytics  در فصل نخست امسال سامسونگ ۸۹ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رساند که حدود ۳۱ درصد سهم بازار را شامل می‌شود. این میزان در سال قبل در همین زمان حدود ۳۲ درصد بود. 
اپل نیز در همین فصل نخست ۴۳.۷ میلیون آیفون را به فروش رساند که سهم ۱۵ درصدی بازار را شامل می‌شود. این سهم نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
بر همین اساس امسال ترکیب سهام سامسونگ و اپل از ۵۰ درصد سال گذشته به ۴۷ درصد کاهش یافته است.
در حالی که سهم دو غول بازار تلفن‌های همراه کاهش یافته گزارش  Strategy Analytics نشان می‌دهد که میزان صادرات گوشی‌های هوشمند با ۳۳ درصد افزایش سالانه به ۲۸۵ میلیون دستگاه رسیده در فصل نخست امسال رسیده است. 
این در واقع نشان دهنده این است که اندازه بازار روبه گسترش است اما این بازار به نحو فزاینده‌ای رو به رقابتی‌تر شدن پیش می رود. 
بر اساس این گزارش سامسونگ از دو سمت تحت فشار بازار قرار دارد نخست از طرف اپل به عنوان سازنده محبوب گوشی‌های پرچمدار و از طرف دیگر از سوی شرکت برندهای چینی مانند هواوی  در سمت گوشی‌های ارزان قیمت. در همین حال این بررسی نشان میدهد لنوو و هواوی مشغول گرفتن سهم از بزرگان بازار موبایل هستند. هواوی با داشتن ۵ درصد سهم بازار جهانی توانسته سهم سال قبل خود را در بازار حفظ کند و لنوو نیز سهم خود را از ۴ درصد به ۵ درصد افزایش داده است. 
هواوی در این مدت بازار خود را در اروپا گسترش داده در حالی که لنوو نیز بازارهای جدیدی خارج از چین هدف گرفته است.

منبع : ای تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا