تکنولوژی

ثبت نام دامنه فارسی به زودی تصویب می‌شود

 

“ثبت نام دامنه به زبان فارسی سازمان بین‌المللی نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی (آیکان) در حال گذراندن مراحل نهایی است و به زودی تصویب می‌شود، اما هنوز در ایران در سیستم آدرس‌دهی به کار گرفته نشده است”.

 نصرالله جهانگرد اظهار رییس سازمان فناوری اطلاعات  با بيان مطلب فوق افزود: با توجه به کند پیش رفتن این مراحل، سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز به عنوان یکی از اعضای این کارگروه می‌تواند نظرات خود نسبت به این فهرست به آیکان اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: رویه جدیدی در آیکان وجود دارد که تی.ال.دی ها یا دامنه‌های جدیدی در دنیا به مزایده گذاشته می‌شود که این فرصت استفاده کاربران را بسیار افزایش می‌دهد، مثلا در این زمینه می‌توان به (دات) .تهران و (دات) .اصفهان اشاره کرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین گفت: این اقدام میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه را افزایش می‌دهد زیرا حوزه فعالیت فعالان حقیقی و حقوقی حوزه فناوری اطلاعات را گسترش می‌دهد.

وی همچنين درباره وضعیت نام‌های دولتی در دامنه جدید ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز نام‌های دولتی برای دامنه‌های جدید مشخص نشده است.

علیرضا صالح، رییس مرکز ثبت دامنه‌های پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نیز، در این زمینه گفت: تاکنون فهرست اکثر دامنه‌هایی که در دنیا به آیکان ارسال شده‌، محرمانه است و پیش‌بینی می‌شود 1500 دامنه عمومی جدید سطح بالا تقاضا شود که پس از بررسی این اسامی و تایید آیکان، آنها به جمع دامنه‌های اینترنتی اضافه خواهند شد.

منبع : ايرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا