تکنولوژی

اینترنت سالم می شود

 

دبیر شورایعالی فضای مجازی از تدوین و بررسی طرح جامع اینترنت سالم در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: این طرح پس از تدوین، برای تصویب نهایی به شورایعالی فضای مجازی ارسال می شود.

محمدحسن انتظاری یکی از مباحث اساسی کشور در راستای گسترش هویت اسلامی اینترنتی را رویکرد فضای مجازی سالم عنوان کرد و گفت: در این راستا طرح فضای مجازی سالم در دستور کار شورایعالی فضای مجازی قرار گرفته است.

وی یکی از بحث های مهم این طرح را نظام جامع پالایش حوزه فضای مجازی برشمرد و گفت: برای تدوین نظام جامع اینترنت سالم اعضای فرهیخته ای در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی در حال تهیه سیاست راهبردی این بخش هستند که پس از تدوین نهایی به صحن شورایعالی فضای مجازی برده می شود.

انتظاری با بیان اینکه در این طرح، 7 زیرنظام جامع مانند پالایش، محتوا و آموزش دیده شده است در پاسخ به مهر، طرح اینترنت سالم را طرحی متفاوت از اینترنت پاک که در دولت دهم مطرح شده بود عنوان کرد و گفت: در این طرح مجموعه ای از چند نظام پیاده سازی خواهد شد.

دبیر شورایعالی فضای مجازی در پاسخ به مهر در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: هم اکنون مصوبه شورایعالی فضای مجازی برای شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است و این وزارتخانه ظرف یک ماه آینده زمان خواهد داشت تا سیاستهای تعرفه ای این شبکه، نحوه رقابت پذیر بودن و سیاستهای رقابتی آن را در قبال سایر شبکه های موجود در کشور به مرکز ملی فضای مجازی ارائه کند.

وی با تاکید براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به تکمیل زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات است گفت: در این زمینه نحوه تامین پهنای باند دسترسی به اینترنت و شرایط مرتبط با این شبکه باید از سوی وزارت ارتباطات ارائه و به الزامات پاسخ داده شود.

 

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا