تکنولوژی

دستگاه‌هاي هوشمند خانگي زير تيغ هك

 

یک شرکت امنیتی در گزارشی آورده است که از تاریخ 23 دسامبر تا ششم ژانویه دستگاه‌های کوچک مانند تلویزیونهای هوشمند و یخچالهایی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند برای ارسال 750000 هرزنامه استفاده شده است.

 محققان حادثه‌ای را کشف کردند که در آن هکرها حملات سایبری را علیه دستگاه های کوچک خانگی راه اندازی کردند.

شرکت امنیتی Proofpoint در گزارشی آورده است که با افزایش استفاده از دستگاه‌های هوشمند و دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می شوند، حملات و خطراتی که اینگونه دستگاه‌ها را تهدید می کند افزایش می یابد. مجرمان سایبری از مسیریابهای خانگی، وسایل هوشمند و سایر ابزارهایی که به اینترنت وصل می‌شوند سوء استفاده می کنند تا بتوانند از طریق آنها بات نتهای خرابکارانه راه اندازی کنند.

بنا بر اعلام مرکز ماهر، محققان معتقدند این دستگاه‌ها با حفاظت امنیتی ضعیفشان، برای مهاجمان جذاب‌تر هستند و در مقایسه با رایانه‌های شخصی، لپ تاپها و تبلت ها، مهاجمان راحت‌تر می توانند این دتگاه‌ها را آلوده کنند.

در حال حاضر بات نت‌ها یک نگرانی امنیتی مهم به شمار می روند و وضعیت بحرانی بات نت‌هایی که از طریق دستگاه‌های خانگی هوشمند راه اندازی شده‌اند، موقعیت را بحرانی‌تر می کند.

بسیاری از این دستگاه‌ها از حفاظت امنیتی ضعیفی برخوردارند و تولیدکنندگان آنها پس از وقوع حادثه قادر به تشخیص یا برطرف کردن آن نیستند. مهاجمان هر روز راه‌های جدیدی برای سوء استفاده از آسیب‌پذیریهای موجود در این دستگاه‌ها پیدا می کنند و در نتیجه در آینده شاهد افزایش حملات توزیع شده‌ای خواهیم بود که با سوء استفاده از این دستگاه‌ها به وقوع خواهد پیوست.

منبع : ايسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا