تکنولوژی

هشدار به خریداران بسته‌های اینترنت رایتل

اگر یک بسته اینترنت رایتل خریداری کرده باشید خوب است این هشدار را جدی بگیرید که رایتل هیچ هشداری بابت فعال شدن تعرفه عادی به شما نمی‌دهد. در واقع رایتل صرفا در زمان به پایان رسیدن بسته اینترنتی تنها دو سه پیامک به شما می‌دهد که در آن گفته می‌شود بسته اینترنتی شما رو به پایان است. رایتل در واقع صرفا پیش از به پایان رسیدن بسته به شما پیامک می‌دهد که بسته در حال پایان یافتن است در حالی که بین این موضوع و فعال شدن تعرفه عادی کاملا تفاوت وجود دارد چیزی که رایتل اعلام نمیکند زمان آغاز تعرفه عادی و متضرر شدن شدید شماست.

نتیجه؟ فرض کنید شما مسافرت باشید یا گوشی خود را خاموش کرده باشید و پس از دو سه روز که باز‌گردید و بی خبر از همه جا گوشی خود را روشن کنید و از اینترنت آن استفاده کنید تعرفه عادی رایتل با قیمت وحشتناک نیم ریال برای هر کیلوبایت به حساب شما منظور خواهد شد بدون آنکه مطلع باشید و از آنجا که هیچ هشدار دیگری تا زمان صدور قبض و صورتحساب برای شما ارسال نمی‌شود عملا تا لحظه آخر که متوجه کلاه بزرگی که به سر شما رفته نمی‌شوید و زمانی می‌فهمید که حسابتان حسابی بدهکار شده است.

مطالب مرتبط: تعرفه اینترنت رایتل

چرا رایتل فعال شدن تعرفه عادی را برای کسی که بسته اینترنتی فعال کرده را به او نمی‌دهد؟ من با بخش پشتیبانی رایتل تماس گرفتم اما خانمی که اتفاقا با خوش‌رویی و صبوری پاسخ من را داد، پاسخی برای این سوال نداشت و از من خواست این موضوع را به عنوان یک پیشنهاد به رایتل اطلاع دهم!

اما پیش از اینکه من به رایتل پیشنهاد دهم مایلم از رایتل سوال کنم چرا با یک پیامک فعال شدن تعرفه عادی را به آن‌ها اطلاع نمی‌دهد؟ از آن مهم‌تر چرا اینترنتی به این گرانی را برای کسی فعال می‌کند که قبل از آن با خرید بسته اینترنتی نشان داده علاقه‌ای به استفاده از تعرفه عادی ندارد؟ از آن راحت تر چرا از مشترک سوال نمیکند که آیا مایل به تمدید بسته اینترنتی خود هست یا نیست؟

تمام این کارها را اپراتورهای دیگر انجام می‌دهند. من از آن اپراتورها هم دفاع نمی‌کنم که اتفاقا برخی از آنها با فعال کردن ناخواسته اینترنت با تعرفه عادی – خواسته یا ناخواسته –  سود کلانی به جیب زده‌اند که امیدوارم یک روز یک نفر از یک نهاد نظارتی جرات محاسبه آن‌ها را داشته باشد. اما حداقل الان این اپراتورها از رایتل بهتر عمل می‌کنند مثلا همراه اول الان بسته اینترنتی را به طور اتوماتیک فعال می‌کند. حتی قبل از آن هم فعال شدن تعرفه عادی را به مشترک پیامک می‌کرد.

منبع
آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫546 دیدگاه ها

  1. ظرت در مورد غيرفعالسازي عمدي نمايش مقدار حجم اينترنت باقيمانده از بسته سفارشي كه با وارد كردن كد USSD فرمان #140* قبلا پشتيباني ميشد اما اكنون نه تنها پشتيباني نمي گردد بلكه حتي در اجراي كد با خطا مواجه ميگرد ده بار بايد امتحان كني تا تازه فقط مقدار اعتبار ريالي را بشما نمايش دهد ! كاراشون عمديه نفت تحريم شده دولت بودجه نداره بده دستوره با اين سياستها از مردم بيگناه هزينه هاشون تامين كنن استدلالشون هم اينه كستانيكه از اينترنت گران رايتل استفاده ميكنن لزوما پولدار هستند ! شك نكنيد همينه !!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا