تکنولوژی

ساخت تبلت‌های ۱۲ اینچی 4K

 

 در حالی که تمایل کاربران به تماشای تصاویر با وضوح بالا بیشتر می‌شود، تولید محصولاتی با امکان پشتيباني و پخش تصاویر 4K هم رونق می‌گیرد.

 این روزها بازار تلویزیون‌ها و مانیتورهای مبتنی بر تکنولوژی 4K حسابی داغ شده است و این محصولات به تدریج در حال وارد شدن به دنیای اولترا HDها هستند، به نظر می‌رسد به زودی شاهد رود تبلت‌های 12 اینچی با وضوح 4K هم در بازار باشیم.

در همین راستا به تازگی خبرهایي منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت Japan-Display در حال آماده‌سازی مراحل تولید انبوه صفحه نمایش‌های 12 اینچی از نوع LCD و با وضوح 4K است. این صفحه نمایش که اولین بار در نمایشگاه FPD International 2013 به نمایش درآمده است، به زودی در اختیار تولیدکنندگان ابزارهای مختلف قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود تولیدکنندگان مطرح بازار با استفاده از آن به ساخت تبلت‌های با وضوح 4K اقدام کنند. این در حالی است که مدت‌ها است شایعاتی درباره تلاش سامسونگ و حتی اپل برای طراحی و ساخت تبلت 12 اینچی به گوش می‌رسد و شاید این صفحه نمایش در تبلت‌های این دو شرکت مورد استفاده قرار گیرد. صفحه نمایش 12 اینچ Japad-Display از نوع LCD بوده و از وضوح 3840 در 2160 پیکسل پشتیبانی می‌کند که این وضوح امکان ارائه تراکم پیکسل 365 نقطه در اینچ را به کاربرانش می‌دهد. نسبت کنتراست تصویر در این صفحه نمایش یک به 1000 بوده و از زاویه دید 160 درجه و شدت روشنایی 500 نیت هم پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش 4K ساخت شرکت JD از حاشیه بسیار باریک به عرض 2 میلیمتر بهره می‌برد و به همین دلیل انتظار می‌رود محصولات مجهز به آن از نظر ابعاد تفاوت چندانی با تبلت‌های 10 اینچی فعلی نداشته باشند.

منبع : دنیای‌اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا