تکنولوژی

جریمه صد میلیون یورویی در انتظار سارقان اطلاعات

 

بر اساس اصلاحات به عمل آمده در قانون حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا، آن دسته از صاحبان مشاغل که در نگهداری از اطلاعات شخصی کاربران اهمال کنند تا 100 میلیون یورو جریمه می‌شوند.  

 در متممی که برای افزودن به این قانون از سوی برخی از اعضای پارلمان اروپا ارائه شده و فعلا در کمیته آزادی‌های این پارلمان به تصویب رسیده است، اگر شرکت‌های بزرگ به هر نحو در حفاظت از داده‌های شخصی کاربران قصور کنند یا این داده‌ها به علت سهل انگاری سرقت یا هک شوند جریمه های سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

بر اساس بخش دیگر از این متمم هر فردی حق دارد با تماس با یک شرکت اینترنتی از آن بخواهد تا داده های شخصیش را پاک کند. شرکت اینترنتی مذکور همچنین باید تضمین کند که شرکت‌های ثالثی که به این اطلاعات دسترسی دارند هم آنها را پاکسازی کنند.

علاوه بر این شرکت‌هایی که در خاک کشورهای عضو اتحادیه اروپا خدمات میزبانی داده ارائه می‌دهند باید قبل از ارائه اطلاعات شخصی کاربران به کشوری غیراروپایی، موافقت سازمانی را که در آن کشور اروپایی وظیفه حفاظت از اطلاعات کاربران را بر عهده دارد، جلب کنند.

حداکثر جریمه در نظر گرفته شده برای تخلفات احتمالی 100 میلیون پوند یا رمی برابر با 5 دصد گردش مالی سالانه سازمان متخلف است و هر کدام از این دو رقم که بیشتر باشد به عنوان جریمه دریافت می شود.

 

منبع : خبرگزاري‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا