تکنولوژی

صدور اولین جریمه رانندگی براي عينك گوگل

 

یک افسر پلیس در ایالت کالیفرنیا اولین قبض جریمه دنیا را به علت استفده یک راننده از عینک دیجیتال گوگل در حین رانندگی صادر کرد.

 سیسیلیا آبادی که به همین علت جریمه شده می گوید: در برگه جریمه او علت صدور قبض رانندگی همراه با نمایشگری قابل رویت برای راننده درج شده است. وی این سوال را مطرح کرده که آیا رانندگی با عینک گوگل غیرقانونی است یا پلیس در این زمینه اشتباه کرده است.

وی معتقد است قبض جریمه یاد شده بی دلیل صادر شده، زیرا وی در حین رانندگی آن را خاموش کرده بود. البته وی در ابتدا به علت تخطی از سرعت مجاز توسط پلیس متوقف شد.

نیروهای پلیس کالیفرنیا معمولا در مورد تخلفات رانندگی بسیار سختگیر هستند و به خصوص در صورت صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی حتی در صورت استفاده از هندزفری قبض های جریمه سنگینی صادر می کنند. اما در زمینه صدور قبض جریمه رانندگی در صورت استفاده از عینک گوگل ابهامات جدی وجود دارد و قانون در این زمینه ساکت است.

از جمله معدود وسایل الکترونیک که بدون جریمه در حین رانندگی قابل استفاده هستند، می توان به نمایشگرهای جی پی اس، پخش کننده های موسیقی، رادیوهای ماهواره ای و نمایشگرهای اطلاعات خودرو اشاره کرد.

منبع : خبرگزاري‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا