تکنولوژی

مروری بر ده سال دعوتنامه‌های اپل

مراسم اپل از همه نظر شهرت دارد، بسیاری آن را با سخنرانی‌های استیو جابز مرتبط می‌دانند اما واقعیت این است که اپل دقت زیادی در طراحی دعوت‌نامه‌های خود انجام می‌دهد اینکه هم اطلاعات رویداد پش از برگزاری آن لو نرود و هم در عین حال دعوتنامه یک اشاره‌ای هم به آن داشته باشد .

در زیر ده سال دعوتنامه‌های اپل را جمع کرده‌ایم. ببینید اپل در بعضی از آن‌ها چگونه و به شکلی ظریف به محصول مورد نظر در آن رویداد اشاره کرده است. 
 

آیفون 

 
مک ورد ۲۰۰۷ : هیچ اشاره مشخصی در دعوتنامه این مراسم به محصول مورد نظر – اولین آیفون – نشده است. اما تاکید اپل بر تغییر همه چیز قابل توجه است. پیش‌بینی که با آمدن آیفون به وقوع پیوست. 
 
WWDC 2008: دو گلدن گیت؟ اشاره چندان واضح نیست اما آنچه اپل در این رویداد عرضه می‌کند راه دومی برای برنامه نویسان است : iOS . در این جا اپل فروشگاه نرم‌افزاری خود را در کنار آیفون 3G معرفی میکند.
 
WWDC 2009 : یک پیغام ساده خطاب به برنامه‌نویسان یا شاید پنهان کردن آیفون 3G درست در مقابل چشمان ما.
 
WWDC 2010: ستاره این رویداد آیفون ۴ بود اما بخش عمده مراسم به معرفی برنامه‌های iOS 4 اختصاص داشت. مولتی تسکینگ و پشتیبانی از ساخت فولدر هم در اینجا معرفی شدند. 
 
اکتبر ۲۰۱۱ : گفته می‌شد اپل در این رویداد ۲ آیفون معرفی می‌کند اما در نهایت اپل فقط آیفون ۴ اس را معرفی کرد. 
 
سپتامبر ۲۰۱۲ : مشخص بود که آیفون ۵ در این رویداد معرفی می شود اما دعوتنامه اساسا مشخص نمی‌کرد که قرار است آیفون با یک دیزاین جدید عرضه شود و صرفا روی عدد ۱۲ و سایه ۵ متمرکز بود. 
 
سپتامبر ۲۰۱۳ : دایره‌ها در این دعوتنامه اشاره به دگمه Home آیفون داشت به خصوص یک حلقه نقره‌ای که در آیفون ۵ اس و برای اثر انگشت  به کار رفته است
 
 
WWDC 2013:رنگ‌های روشن و لایه‌های فلت. اپل حس و حالی از iOS 7 را در دعوتنامه خود به نمایش گذاشته است. 
 

آی پد:

ژانویه ۲۰۱۰ : هیچ کنایه‌ و اشاره‌ای در کار نیست. اپل صرفا عرضه اخرین ساخته خود را در دعوتنامه اشاره می‌کند و اولین نسل آی‌پد را عرضه می‌کند.
 
مارس ۲۰۱۱ : رونمایی از آی‌پد ۲ . همین
 
مارس ۲۰۱۲ : دراینجا اپل صفحه نمایش رتینا را عرضه کرد. 
 
اکتبر ۲۰۱۲ : همانطور که پیش‌بینی می شد آی‌پد مینی عرضه شد اشاره به Little در دعوتنامه هم اشاره به همین مینی داشت. 
 

مک بوک

مک ورد ۲۰۰۸ : یک اشاره هوشمندانه به مک بوک 
 
و اما امسال 
حالا و با طرح امسال باید چه چیزی را انتظار داشته باشیم؟ از شعار آن We Still have a lot to cover احتمالا می‌توان این نتیجه را گرفت که محصولات متعددی عرضه خواهند شد شایعات هم همین را تایید میکنند. آی‌پد با طراحی تازه در کنار آی‌پد مینی جدید با صفحه نمایش رتینا. همچنین آی‌پاد به روز شده و مشخص شدن زمان دانلود OS X Mavericks، به روز کردن مک بوک پرو و البته احتمالا طرح جدیدی از مک بوک پرو.
البته اپل در این دعوتنامه از رنگهای مختلف نیز بهره گرفته که سخت بتوان گفت دقیقا اشاره به کدام محصول خواهد بود اما احتمالا اشاره به کاورهای رنگی آی‌پد است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا