تکنولوژی

سامانه توليدكنندگان حوزه ICT راه اندازي شد

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه جامع ثبت اطلاعات شركتهاي توليدكننده حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات را راه اندازی کرد.

 به منظور حمايت از توليدات ملي، لزوم شناخت از وضعيت توليد تجهيزات ارتباطي از نظر كمي و كيفي در كشور و لزوم بهره‌برداري اپراتورهاي فعال كشور از توليدات اين شركتها، سامانه جامع توليدكنندگان حوزه ICT بر روي پايگاه اينترنتي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي راه‌اندازي شده است.

اين سامانه با توجه به آئين‌نامه اجرايي حمايت از صاحبان صنايع و منابع و مهارتهاي داخل كشور در بخش ICT مصوب كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات راه‌اندازي شده و در آن ليست شركتهاي ثبت شده در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات، اطلاعات مربوط به زمينه فعاليت و توليد و مشخصات لازم براي دسترسي به آنها درج شده است.

شركت‌هاي توليدكننده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که نام آنها در اين سامانه نيست مي‌توانند با ورود به سامانه، اطلاعات مربوط به زمينه توليد و تجهيزات توليدي را ثبت كنند.

اين اطلاعات پس از بررسي در رگولاتوري و طي فرايند تائيد نمونه تجهيزات توليد شده به ليست سامانه جامع توليدكنندگان حوزه ICT اضافه مي‌شوند.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا