تکنولوژی

حضور زنان در صنعت آي‌تي ضروري است

 

از بین 1000 زنی که مدرک کارشناسی یا دیگر مدارک دانشگاهی در اختیار داشتند، تنها 29 نفر اعلام کردند که یک مدرک تحصیلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) دارند و در مقابل 95 مرد این مدرک را در اختیار داشتند.

 از بین 1000 زنی که مدرک کارشناسی یا دیگر مدارک دانشگاهی در اختیار داشتند، تنها 29  نفر اعلام کردند که یک مدرک تحصیلی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات(ICT) دارند و در مقابل 95 مرد این مدرک را در اختیار داشتند.

مطالعه جدید کمیسیون اروپا در مورد فعالیت‌های زنان در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات نشان داد که افزایش علاقمندی دختران به نسل جدید دستگاه‌های الکترونیکی و همچنین افزایش حضور زنان در مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند مزایای فراوانی برای صنعت دیجیتال، جامعه زنان و اقتصاد اروپا به همراه داشته باشد.

در این بررسی همچنین مشخص شد که در بین 1000 زن تنها 4 نفر از آن‌ها در نهایت وارد صنعت ICT شده‌اند و در این حوزه مشغول به کار هستند.

مطالعه جدید کمیسیون اروپا نشان داده است که تنها 19.2 درصد از واحدها و سازمان‌های فعال در حوزه ICT مدیر زن دارند و در مقابل، 45.2 درصد از سازمان‌های غیر فناوری که در حوزه ICT فعالیت نمی‌کنند، نیز با مدیریت زنان اداره می‌شوند.

منبع : خبرگزاري‌ها

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا