تکنولوژی

حقایقی درباره یک تبلیغ رایتل

نام نویسنده: مهدی تقی زاده

 

 

اخیرا رایتل تبلیغ تلویزیونی رو پخش می‌کنه که در اون پسر جوانی در حال فیلم دیدن هست و در آخر مشخص می‌شه که دوستمون در یک اتوبوس هست و داره روی تبلت خودش فیلم تماشا می‌کنه. این در واقع تبلیغی برای سرویس 3G رایتل هست. با همین پیش فرض به سرعت می‌شه نتیجه گرفت که پسر جوان در حال مشاهده فیلم به صورت آنلاین هست؛ خوب حالا بپردازیم به واقعیات و مشکلات:

 

۱ – در حال حاضر هیچ سرویس‌دهنده‌ای در ایران وجود نداره به به صورت آنلاین سرویس پخش فیلم در اختیار قرار بده، پس این دوستمون باید از سرویسهای غیر ایرانی مثل Netflix یا Hulu استفاده کنه که شکر خدا همگی این سرویسها در ایران فیلتر هستند و دسترسی به اونها طبق قانون ممنوعه!

 

۲ – اگر به هر طریق (پروکسی، VPN و …) بشه به این سرویسها دسترسی داشت با توجه به افت سرعت شدید بعد از استفاده از این ابزارها یا دیدن فیلم به صورت آنلاین امکان‌پذیر نیست یا اینکه مشترک باید مثلا اینرنت 6 Mbps به بالا داشته باشه تا با افت سرعت هم بتونه فیلم ببینه که البته رایتل همچین سرعتی رو ارائه نمی‌ده (دیگه دلم نیومد به اینکه کلا این سرویسها عموما روی HTTPS هستند و این یه قلم رسما تو ایران کار نمی‌کنه اشاره کنم!)

 

۳ – با این ترافیک محدودی که رایتل ارائه می‌ده که اصولا کفاف فیلم دیدن نمی‌ده فقط طرح بی‌نهایت رایتل شاید جوابگوی این مشکل باشه که اون باز با مورد ذکر شده در بند قبل چاره‌ساز نیست.

 

بخوانید : تعرفه اینترنت رایتل 

 

۴ – تو این اتوبوس‌های ما اصولا به این قشنگی و راحتی نمی‌شه نشست و فیلم دید. نیاز هست بیشتر توضیح بدم؟ 

 

۵ – بارها برای خود من پیش اومده که در تاکسی و در حرکت در خیلی نقطه‌های تهران آنتن من کلا رفته و بعد از ۲-۳ دقیقا مجددا برگشته، آیا با این وضع می‌شه در حال حرکت یه فیلم آنلاین رو دید و Stream‌کرد؟

 

۶ – یه حساب سرانگشتی اگه بکنیم مشترک برای طرح بی‌نهایت باید ماهی ۵۰.۰۰۰ تومن هزینه کنه و برای اشتراک سایتهای ذکر شده در مورد اول هم حداقل ماهی ۳۵.۰۰۰ تومن. حالا سوال اینه: کسی که ماهی ۸۵.۰۰۰ تومن هزینه فیلم دیدن آنلاین روی تبلت می‌ده از اتوبوس برای حمل و نقل استفاده می‌کنه؟ اونم اتوبوس‌های موصوف در مورد قبل؟

 

برداشت من این هست: رایتل در روزها و شاید هفته‌های آخر انحصار 3G به سر می‌بره و داره به هر طریق ممکنه حتی از طریق تبلیغات فیک و پر از سوتی و اشتباه مشترک بیشتری جذب کنه که بعد از شکسته شدن انحصار و ارائه 3G توسط دیگر اپراتورها حداقل ضرر کمتری متحمل بشه. شاید این بازی تجارته؛ اما احترام به شعور مشتری کجای این قصه قرار می‌گیره؟!

نوشته های مشابه

‫49 دیدگاه ها

  1. من هم ایرانسل دارم هم رایتل. معمولا بسته های ایرانسلم خیلی مشکوک تموم میشه. یعنی اصلا نمی فهمم چطوری تموم شد ولی رایتل اصلا اینجوری نیست. به حدی که میگی چرا تموم نشد! به نظر من سرعت رایتل هم از ایرانسل بهتره ( شاید منطقه من اینجوریه ) سرعت ایرانسل اینجا حداکثر ۴۰۰ کیلوبایت بر ثانیه است و آنتن دهی ضعیفی داره ولی رایتل علاوه بر اینکه آنتن دهیش همیشه کامله ( به خاطر رومینگ ملی که در اون از آنتن دهی بقیه اپراتورها هم استفاده میشه ) سرعتش حدود ۱ مگابایت بر ثانیه است و تقریبا دو برابر ایرانسل سرعت داره.
    ( یک نکته جدا از بحث سیمکارت ): آقای نویسنده پست. فیلیمو رو فراموش کردید؟ من خودم هر روز دارم باهاش آنلاین فیلم می بینم. تازه اپلیکیشن اختصاصی رایتل هم هست که اسمش رو فراموش کردم.

  2. سلام..
    من امروز سیم کارت رایتلو خریدم اما طرز فعال شدنشو نمیدونم.
    سیم کارتو تو گوشیم قرار دادم و بعد ازم پین و پوک رو خواست دادم و بعد قفل گوشیم باز شد.
    میخوام بدونم الان چجوری باید فعالش کنم؟
    امکانش هست ک بعد از چن روز خودش فعال شه یا نه؟
    لطفا راهنماییم کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا