تکنولوژی

نحوه دسترسی کاربران به پهنای باند 2 مگ اعلام شد

 

یک منبع آگاه گفت: با شناسایی ظرفیت‌های تمام شرکت‌ها که می‌توانند پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهند، برنامه 100 روزه تدوین شده است؛ اکنون ظرفیت اتصال 3 میلیون خانوار به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند 2 مگ وجود دارد.

روز گذشته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال نخستین گروه کاربران خانگی به شبکه ملی اطلاعات و اتصال 400 هزار خانوار به ‌پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه در مرحله نخست خبر داد.

حکیم جوادی گفت: در مرحله نخست اتصال 400 هزار خانوار در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات و جداسازی اینترنت از اینترانت آغاز شده است.

امروز در پیگیری این برنامه، یک منبع آگاه از برنامه 100 روزه وزارت ارتباطات برای دسترسی کاربران خانگی به پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه خبر داد و گفت: طی برنامه‌ای ظرفیت‌های موجود تمام اپراتورها و شرکت‌های PAP (شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت) که می‌توانند پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه را دراختیار مردم قرار دهند، شناسایی شده است.

وی گفت: از نتایج این برسی‌ها جدولی تهیه و برای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شد. براساس این جدول می‌شود در قدم نخست 400 هزار خانوار را به شبکه ملی اطلاعات و پنهای باند 2 مگابیت بر ثانیه متصل کرد.

این منبع آگاه تصریح کرد: بخش عمده از ظرفیت موجود پهنای باند در کشور، در شرکت مخابرات ایران است و سپس در شرکت‌های PAP است. طبق آماری که از سوی اپراتورها اعلام شده، هم‌اکنون ظرفیت اتصال 3 میلیون خانوار به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند 2 مگابیت برثانیه موجود است.

وی ادامه داد: اما کار باید مرحله به مرحله انجام شود و این بررسی اولیه برای استخراج روش کار برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند 2 مگابیت بر ثانیه، ظرف 3 ماه و در برنامه 100 روزه بود.

وی یادآور : معادل این برنامه داخل سازمان فناوری اطلاعات نیز برنامه‌ریزی انجام شده و آن سازمان باید معادل این برنامه‌ جلو رود.

منبع : فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا