تکنولوژی

پنج دلیل ناامیدی از iPhone 5S

 

گوشی iPhone 5S که اپل چند روز قبل آن را معرفی کرد کسی را هیجان زده نکرد بر آن شدیم تا ببینیم چه نکاتی در این گوشی هست که باعث ناامیدی ما شده. این موارد را در پنج بخش می‌توان خلاصه کرد: 

۱- سایز صفحه

تقریبا همه برندهای بزرگ تلفن همراه سایز گوشی خود را افزایش داده‌اند و بسیاری از مشتریان آیفون واقعا این صفحه نمایش کوچک ۴ اینچی برایشان کافی نیست. حالا همه یک iPhablet می‌خواهند. صفحه نمایش آیفون iPhone 5S درست اندازه آیفون ۵ است که آن هم تنها نیم اینچ از آیفون ۴ اس بزرگتر است.

۲- پردازنده سریع آن هم فقط برای یک گوشی؟

فیل شیلر در روز معرفی iPhone 5S زمان زیادی را صرف معرفی پردازنده A7 کرد. پردازنده‌ای با معماری ۶۴ بیتی شامل میلیاردها ترانزیستور. خب اما این همه به چه کار کاربر یک موبایل می‌آید؟ این پردازنده سریع هر چند ممکن است برای بازی‌های پرسرعت‌تر مفید باشد اما مصرف باتری آن نیز بالاتر اس.

۳ – عمر باتری افزایش پیدا نکرده است

احتمالا بخش عمده مشتریان باتری به دنبال افزایش عمر باتری آیفون به جای افزایش پردازنده آن بوده‌اند. به خصوص شبکه‌های نسل سوم که باتری فوق‌العاده زیادی را مصرف می‌کنند.

۴- همچنان مدل ۱۲۸ گیگابایتی ندارد

واقعا مشخص نیست که چرا اپل این ظرفیت را به آیفون اضافه نکرده در حالی که نیاز آن کاملا احساس می‌شود. بسیاری از رقبای آندریدی اپل از جای حافظه microSD پشتیبانی می‌کنند که نداشتن این ظرفیت را در خود گوشی توجیه می‌کند اما اپل نه آن را می‌دهد و نه این را بالا می‌برد.

۵- نوآوری خیلی کم، هیجان اندک

قطعا اسکنر اثر انگشت اپل مهمترین نوآوری این گوشی است که در آینده هم توجه زیادی را جلب خواهد کرد. این در واقع یکی از معدود نوآوری‌های سخت‌افزاری اپل در این چند سال اخیر است. ایا این انتظار زیادی است که اپل ما را گفتن به یک ”وای“ دیگر مجبور کند؟ شرکتی که همواره ما را در رویدادهای خود متعجب و شگفت زده کرده حالا فقط لبخندی بر لبمان می‌نشاند. iPhone 5S دقیقا همان چیزی بود که انتظارش را می‌رفت. هیچ چیز اضافه‌ای وجود نداشت.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا اپل به پایان خودش رسیده یا این تازه آغازی برای این شرکت بزرگ است؟

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا