تکنولوژی

بهترین برنامه‌های عکاسی برای ذخیره سازی در اینترنت

اینترنت همیشه به ما این امکان را داده که فایل های خود را بی دردسر مدیریت و ذخیره کنیم.اما درواقعیت ذخیره سازی عکس ها و ویدیو ها چندان هم بی دردسر هم نبوده است. با وجود اینکه سرویس هایی مانند    Photo Stream  اپل قدرت ذخیره سازی ابری را نشان داد اما در عین حال محدودیت های آن را هم آشکار کرد. اندازه عظیم سایز عکس های خام،عکس های تکراری ،ویدیوهای   1080p و حجم اطلاعات ذخیره شده بالا باعث شدند که به همان ذخیره سازی روی درایو کامپیوتر راضی باشیم و هنگام بک اپ گرفتن دعا کنیم تا دستگاه از کار نیفتد!

اما با سقوط قیمت ذخیره سازی و فراگیر شدن اسفاده از اینترنت با پهنای باند بالا، شرکت های بیشتری در رقابت باهم  تلاش میکنند تا ذخیره سازی ابری را رایج تر کنند. با هزینه چند دلار در ماه و صرف چند ساعت زمان برای آپلود کردن میتوانید فایل های خود را به راحتی ذخیره سازی کرده و فیچرهای متفاوتی برای  ادیت عکس در اختیار داشته باشید. این برنامه های ذخیره سازی ابری تنها مختص عکاسان حرفه ای نیست و همه ی افراد میتوانند با استفاده از این فضای مجازی عکس های گوشی های موبایل خود را به راحتی دسته بندی و ذخیره کنند. اما بهترین برنامه برای ذخیره کردن ودسترسی آسان کدام است؟
ما در این مقاله به 10 سرویس برتردر این زمینه اشاره میکنیم، از برنامه های قدیمی تر مانند Dropbox گرفته تا نسخه های جدید تر مانند Everpix وهمچنین قابلیت های منحصر به فرد هرکدام را بررسی میکنیم .البته تمام این برنامه به یک منظور طراحی شدند و بسته به نوع نیازمندی کاربران تفاوت هایی دارند.
 
 
ICLOUD PHOTO STREAM
 
برنامه Photo Stream   اپل ،مانند بیشتر برنامه های ساخته شدن توسط این شرکت برای کاربران معمولی طراحی شده است و همچنین برای Ilifers)  Ilifers افرادی هستند که از آیفون،آیپد و مک بوک هم زمان استفاده میکنند و اپلیکیشن ها را  به استفاده مستقیم از وبسایت ها ترجیح میدهند). اگر شما جزو این دسته از افراد هستید Photo Stream   به شما ذخیره سازی یک پارچه و البته محدودی  برای حفظ فایل ها و سینک کردن  ارائه میکند. این برنامه برای سینک کردن فایل ها کاربرد بیشتری دارد و یک برنامه ذخیره سازی محض نیست.
 
 
این برنامه عکس های گوشی،آیپد و مک بوک شمارا میگیرد و آنهارا در هر سه پلت فرم سینک میکند. شما همیشه میتوانید 1000 عکس آخر خود را جدا از اینکه از کدام پلت فرم استفاده میکنید مشاهده کنید و آنهارا با دوستانی که از IOS استفاده میکنند به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانند گالری اینترنی عکس های خود را در معرض دید عموم قرار دهید.این برنامه همچنین  اجازه استفاده از عکس های خام را هم میدهد که  این قابلیت مورد علاقه ی عکاسان حرفه ایست اما قابلیت ذخیره سازی ویدیو را ندارد.
در حالی که که Photo Stream   امکان سینک کردن عکس ها بین دستگاه های آیفون،آیپد و مک بوک شما را میدهد ،Iphoto    برنامه ای متصل به Photo Stream  برای مک ، به شما امکان دسترسی به هر عکسی که تا کنون با گوشی خود انداخته اید را میدهد. این برنامه روشی سریع برای بک آب گیری ازعکس های شماست اما آنها را ذخیره سازی ابری نمیکند. 
از آنجاییکه اپل به هیچ اپلیکیشنی اجازه دسترسی مستقیم سینک کردن بک گروند را نمیدهد ، Photo Stream تنها راهی است که عکس های بک گروند را  خودبخود سریعا آپلود میکند.
برنامه  Photo Stream بسیار کاربردی است اما برخلاف بقیه رقبا که در پایین به آنها اشاره میشود، هیچ گونه ذخیره سازی ابری از عکس ها انجام نمیدهد و تنها راه مشاهده عکس ها استفاده از پلت فرم های اپل یعنی  آیفون،آیپد و مک بوک است و هیچ گونه دسترسی ایی غیر از ابزارهای اپل ندارد. این برنامه بیشتر ابزاری برای سینکینگ عکس است تا  مسیری برای ذخیره سازی.
 
Dropbox
 
Dropbox  بعد از خریداری  سرویس آنلاین ذخیره سازی  Snapjoy در دسامبر ،  قسمت جدیدی تحت عنوان ” Photo’s Tab ” به سرویس خود اضافه کرد.این گزینه بهترین شیوه برای مشاهده عکس هاییست که تا به حال روی  Dropbox ذخیره شده است و  همچنین بهترین راه حل برای مشکل ذخیره سازی مجازی است.
شما می توانید به راحتی آلبوم درست کنید و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و همچنین از طریق اینترنت اکسپلورر به تمام اطلاعات عکس ها دسترسی پیدا کنید. 
 Dropboxاز اول برای دسکتاپ طراحی شده بود و ورژن موبایل آن ممکن است بسیار کند عمل کند.
 
 در حالیکه اپلیکیشنی مانند LOOM از ابتدا مخصوص موبایل بود ، Dropbox ابتدا برای استفاده در دسکتاپ طراحی شد و در حال حاضر نسخه مخصوص موبایل آن به ویژه به روی مدل های قدیمی بسیار کند  عمل میکند و اپشن های زیادی را در اختیار کاربران قرار نمیدهد. همچنین این برنامه تمامی عکس هارا با رزولوشن بالا ذخیره کرده که همین مسئله باعث کند باز شدن عکس ها میشود و در صورت تصمیم به سیو کردن، حجم بسیار بالایی را اشغال خواهد کرد. در حالیکه میتوانید سلکشنی از عکس های گوشی خود را به اشتراک بگذارید،هیچ گزینه ای برای پشتیبانی از آلبوم ها وجود ندارد. جای برنامه ادیت عکس نیز خالیست.
در آخر Dropbox  فقط اجازه مشاهده 15 دقیقه از فیلم های آپلود شده را میدهد که این ممکن است برای بسیاری از کاربران مایوس کننده باشد.این برنامه همچنین به صورت خودکار از عکس های گوشی شما از طریق Camera Upload    بک آپ میگیرد. 
 در اینکه Dropbox  تصمیم به ساخت بهترین سرویس ذخیره سازی عکس را دارد شکی نیست اما اگر به دنبال سرویسی هستید که تنها مختص ذخیره سازی عکس باشد و فقط به روی عکس ها تمرکز کند بهتر است گزینه های دیگر را هم بررسی کنید.
 
Everpix
 
Everpix  پرسرعت ترین و هوشمند ترین اپلیکیشنی است که ما تا به حال امتحان کردیم.این برنامه به ساختار اصلی عکس های شما دسترسی پیدا کرده و آنها را بر اساس تاریخ ، ساعت و حتی محتوای آنها دسته بندی میکند.
شما به طور رایگان میتوانند تمامی عکس هایی که در سال گذشته انداخته اند را مشاهده کنید و با پرداخت 4.99 دلار در ماه و یا 49 دلار در سال می توانید تمامی عکس های خود را به روی سرور های Everpix آپلود کنید. همچنین میتوانید با اتصال به وب یا اکانت IOS  به راحتی از آپگرید های رایگان استفاده کنید و یا با آپلود کردن عکس هایتان از طریق  کامپیوتر این امکان را دارید تا عکس های خود را از وب یا اپلیکیشن ISO مشاهده کنید. Everpix  همچنین اپلیکیشنی محدود تر مخصوص اندروید برای آپلود اتوماتیک عکس ها  منتشر کرده  که ورژن کامل تر آن هم در راه است.
مانند LOOM ، این برنامه مطابق با وسیله ای که استفاده میشود ،ورژن های کوچک تری از هر عکس را میسازد و این به معنی حجم گیری کمتر عکس ها و ظرفیت خالی بیشتر است.
 
 Everpix با اجاره صفحه ای از Timhop هرروز برای شما  چند عکس از عکس های قدیمی ترتان را ارسال میکند که میتواند حس نوستالژی را در شما زنده کند. همچنین میتوانید با استفاده از “photo mail” عکس های خود را به صورت اتوماتیک  به کالکشن عکس دوستان خود اضافه کنید. وب سایت  Everpix بسیار سریع عمل میکند و چندین راه برای بررسی عکس ها به شما پیشنهاد میدهد، از جمله آنها میتوان به وجود تایملاینی عالی اشاره کرد که عکس هارا بر خلاف ترتیب زمانی به شما نشان میدهد و یا گزینه ای که فقط عکس های آپلود شده در اینستاگرام و فیس بوک را نشان میدهد. با این وجود نمیتوان آلبوم آنلاین درست کرد – شما فقط میتوانید عکس ها را بر اساس زمان، بر اساس منبع( عکس هایی که از کامپیوتر شما آپلود شده اند)  و یا مجموعه ای از هایلایت ها ( عکس هایی که Everpix تشخیص میدهد بیشتر دوست دارید) مشاهده کنید.
Everpix حتی 2 سال هم سن ندارد . در قابلیت های آن : ادیت عکس امکان پذیر نیست ، ویدیو را پشتیبانی نمیکند و فاقد قابلیت های قدرتمند بررسی عکس هاست. با وجود اینکه این سرویس هنور تکمیل نشده اما ویژگی هایی که در حال حاضر دارد بسیار کاربردیست.  Everpix شاید آوازه  رقبای دیگر را نداشته باشد با این وجود بسیار زیبا طراحی شده و دارای پتانسیل های بالایی است.
 
Picturelife
 
Picturelife سرویسی جامع و پر سرعت برای ذخیره سازی  ابری تمامی عکس ها و ویدیو های شما از روی  مک و دستگاه هایIOS  است.این برنامه عکس های شما را از روی دستگاه های IOS و یا حتی فیس بوک و اینستاگرام بیرون کشیده و آنها از طریق وب و یا اپلیکیشن ها قابل بازبینی میکند. Picturelife
 شاید زیباترین و یا ساده ترین سرویس رده خود نباشد اما مجموعه ای از کامل ترین قابلیت ها را دارد و به راحتی به آلبوم  Iphoto  شما سینک میشود. این برنامه همچنین به شما اجازه میدهد تمامی عکس های آپلود شده خود را یکجا مشاهده کنید،آلبوم بسازید،نام افراد را تگ کنید،نقشه ای از تمامی عکس هایی که انداخته اید را ببینید و بسیار امکانات دیگر.اما متاسفانه راهی برای مشاهده عکس ها از یک منبع را ندارد.در حالی که برنامه های دیگر این امکان را به شما میدهد که  فقط عکس هایی که مثلا از گوشی آیفون و یا مک بوک خود آپلود کرده اید را یکجا ببینید. Picturelife شما را مجبور میکند همه ی عکس هارا باهم مشاهده کنید.
خوشبختانه موتور جستجوی Picturelife بسیار عالی عمل میکند که فقط از این طریق میتوان عکس های یک منبع را بیرون کشید.مثلا میتوانید عبارت ” عکس هایی انداخته شده با آیفون 5  ” و یا ” عکس های انداخته شده در سال 2008″ و یا ” عکس های انداخته شده با خانواده ” را جستجو کنید. شاید این ویژگی همیشه به درستی کار نکند اما در هر صورت قابلیت جستجوی این برنامه از تمام رقبای خود بهتر عمل میکند. 
Picturelife  برنامه ای قدرتمند است – شاید در زمینه دسته بندی عکس های دسکتاپ بهترین باشد – با این وجود برنامه ای کامل نیست.
 
LOOM
 
 Loom برنامه ای ساخته شده برای مک و IOS است و به منظور سینک کردن عکس ها بین تمام دستگاه هایتان کاربرد دارد. میتوانید فقط یک منبع خاص را انتخاب کرده وعکس های آن را آپلود کنید و یا  اینکه میتوانید فقط عکس هارا داخل پوشه  Loom بیندازید. همانند Dropbox  عکس های شما به محض آپلود شدن در بقیه دستگاه ها هم قابل مشاهده است. شاید بهترین قابلیت Loom این باشد که با ساخت ورژن های مختلف از عکس ها، بسته به اینکه از چه صفحه ایی استفاده میکنید ،سایز عکس ها را تغییر میدهد و این ویژگی به ایجاد فضای خالی بیشتر به روی گوشیتان کمک میکند. همچنین عکس هایی  را که بیشتر از همه آنهارا مشاهده کرده اید را دسته بندی کرده  و شما میتوانید به راحتی در هرکجا که هستید آنها را ببینید. درحقیقت Loom  میتواند تا 90 درصد حجم اشغال شده عکس ها و ویدیو ها روی آیفون و آیپد را خالی کند. 
 Jan Senderek ، موسس این برنامه عنوان میکند که Loom  تمام قابلیت های یک اپلیکیشن  ثابت IOS   را دارد.
Loom جایگزین عالی برای  Photo Stream خواهد بود و بهترین گزینه برای ذخیره سازی عکس های روی مک شماست اما امکانات محدودی دارد ، مثلا هیچ قابلیتی برای جستجو و یا ادیت عکس ندارد و آپشن های به اشتراک گذاری هم بسیار ابتدایی هستند و از آنجاییکه مشاهده ویدیوها بسیار پیچیده تر از فشرده کردن عکس هاست، Loom  حداقل تا هفته های آینده هیچ امکانی برای مشاهده فیلم ندارد.
 
FLICKR
 
زمانیکه Marissa Mayer به عنوان مدیر عامل یاهو انتخاب شد تعداد زیادی درخواست در اینترنت منتشر شد که از وی خواستار بازگشت کیفیت به سایت Flickr  بودند.10 ماه بعد Mayer  به درخواست آنها جواب داد:  سایتی با طراحی جدید، عکس هایی با پهنای صفحه و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی از امکانات جدید این سایت بود. همچنین اپلیکیشن IOS  این برنامه آپدیت شد و  با استفاده از فیلترهایی با کیفیت و طراحی جدید خوراک عکسی ، عملکرد سایت به روی موبایل به برنامه Instagram  شباهت پیدا کرد.آپدیت جدید برنامه این امکان را میدهد تا فیلترها را به دلخواه تنظیم کنید و همچنین ابزار ادیت حرفه ای هم به سایت اضافه شده است.
Flickr بهترین گزینه برای عکاسان حرفه ای است .این سرویس عکس ها را با چند رزولوشن مختلف ذخیره میکند. همچنین کنترل حرفه ای حریم خصوصی و دارا بودن API  عمومی این امکان را میدهد تا هزاران اپلیکیشن دیگر بتوانند به سایت متصل شوند. Flickr همچنین کاربران قدیمی خود را که سالها سایت را به دلیل بی توجهی مسئولان رها کرده بودند دوباره به سمت خود کشید. همین کاربران به Flickr کمک کردند تا تجربه های اجتماعی خود را بازیابی کند واین سایت را تبدیل به بهترین گزینه برای به اشتراک گذاری عکس کردند.مثلا با کلیک آیکون Globe درون اپلیکیشن ، کاربران میتوانند محبوب ترین عکس ها را یا در سطح جهان و یا نزدیک محل سکونت خود مشاهده کنند که این قابلیت یکی از بهترین ویژگی های Flickr است.
با وجود این ، اپلیکیشن این برنامه برای آپلود عکس از روی دسکتاپ، از سال 2009 تا کنون آپدیت نشده و آپلود ویدیو هم بیشتر از 1 گیگا بایت امکان پذیر نیست. در هر صورت واضح است که Flickr  در مسیر پیشرفت  قدم برمیدارد.
 
SKYDRIVE
 
Skydrive  ،سرویس ساخت مایکروسافت،  تا حدودی همانند Internet Explorer عمل میکند و 7 گیگا بایت فضای خالی برای فایل ها و عکس ها  ارائه میکند. عکس هارا میتوان در آلبوم ها دسته بندی کرد ، به صورت اسلایدشو نمایش داد و یا برای نمایش در وب سایت دیگری آماده کرد. هر عکس را جداگانه  میتوان در lightbox به نمایش گذاشت و اطلاعات عکس را به آن افزود .
همچنین یک نوار جداگانه کنار عکس ها وجود دارد که اسم افراد تگ شده در عکس و گزینه های به اشتراک گذاری را نشان میدهد.یک قابلیت جالب برنامه این است که جلد آلبوم ها متحرک است و به آرامی به دور آلبوم ها میچرخد و انتخاب آنها را آسان تر میکند.مایکروسافت همچنین نسخه هایی برای اندروید و IOS طراحی کرده و اگر شما گوشی Windows Phone  داشته باشید، Skydrive  به شما امکان این را میدهد تا عکس های خود را اتوماتیک آپلود کنید. Skydrive  همچنین برای مک و ویندوز اپلیکیشن طراحی کرده است.
بزرگترین اشکال این برنامه نسبت به رقبا این است که گویا صرفا برای ذخیره سازی طراحی شده  نه  تنظیم کردن عکس ها.شما  با  Skydrive حتی نمیتوانید عکسی را به اندازه دلخواه کراپ کنید چه برسد به اجرای فیلترهای مختلف. برای ذخیره سازی، این برنامه بهترین است اما اگر به دنبال چیزی غیر از ذخیره کردن هستید گزینه های دیگر را بررسی کنید.
 
STREAM NATION
 
Stream Nation یک سرویس جستجو و ذخیره سازی ابری عکس ها و فیلم های شماست و البته با تاکید بیشتر به روی ویدیو. این برنامه دارای پتانسیل بالا و قابلیت های فراوان است اما با این وجود بهترین گزینه برای ذخیره سازی و مدیریت عکس ها هم به حساب نمیآید.
اگر برای بار اول وارد Stream Nation شوید، گزینه انتخاب جابجایی فایل ها از کامپیوتر، گوشی ، وب و یا Dropbox  و از همه جالب تر از You Tube ،  Vemo  و دیگر سایت های ویدیویی را در اختیار خواهید داشت. وقتی نصف اطلاعات شما اپلود شد، سرویس خود به خود اطلاعات را به فرمت های مختلف کد گذاری کرده و شما میتوانید از دستگاه  IOS خود به آنها دسترسی پیدا کنید.عکس ها و فیلم ها به راحتی دانلود شده و در موبایل قابل پخش است. قابلیت هایی مانند تگ کردن روی فیلم ها، انتخاب رزولوشن فیلم ها و ذخیره کردن آنها برای مواقع آفلاین از نکات مثبت این برنامه است. به علاوه تمام اطلاعات شما نه تنها به روی سرور های Stream Nation  بلکه به روی سرورهای آمازون هم ذخیره میشود که بسیار کاربر دی است.
Stream Nation  قابلیت های زیادی دارد و به نظر میرسد بیشتر به روی ویدیو تمرکز دارد تا عکس.این سرویس پتانسیل بالایی دارد اما فعلا کامل نیست.
 
GOOGLE + PHOTOS
 
Google با افزودن چشمگیر منابع مختلف به Google + photos   تصمیم دارد تا این برنامه نوظهور را با موفقیتی جهشی روبرو کند. این کمپانی به کاربران 15 گیگا بایت حافظه خالی  رایگان برای  Gmail، Drive و Google +  ارائه میدهد که میزان چشم گیری است و اگر تصمیم بگیرید تا عکس های خود را با سایز استاندارد ذخیره کنید ، گوگل حجم این عکس ها را از کل حافظه در دسترس شما کم نمیکند.بر خلاف اکثر رقبا ، Google+ همچنین عکس های خام را هم می پذیرد و اگر کاربری حافظه کم بیاورد میتواند 16 ترابایت حجم خریداری کند (حافظه ها از 4.99 دلار در ماه برای 100 گیگ  شروع شده  و  تا 799.99 دلار در ماه برای 16 ترابایت  ادامه دارد).
استفاده Google +  از برنامه  NIK به کاربران اجازه ادیت کردن عکس ها را میدهد.این برنامه قابلیت های فراوانی در این زمینه دارد.همچنین گزینه ای به نام ” Auto Awesome” وجود دارد که مزایای زیادی از  جمله به وجود آوردن GIF  از عکس مورد نظر را دارد که این کار را تقریبا هیچ برنامه دیگری انجام نمیدهد.
نکته منفی که در مورد این برنامه وجود دارد این است که  داخل Google+  طراحی شده است. معمولا کاربران از اینکه عکس های خصوص خود را باید به روی شبکه ایی اجتماعی آپلود کنند احساس نا امنی میکنند که این نگرانی ربطی به میزان امنیت سایت ندارد.گوگل هم بیشتر به روی به اشتراک گذاری عکس ها تمرکز دارد تا ذخیره سازی آنها.با این وجود Google +  یکی از قدرتمند ترین پلت فرم هایی است که برای مدیریت عکس وجود دارد.
 
SMUGMUG
 
Smugmug  با بازسازی اخیر مشکلات تصویری تلاش کرده است تا به عکاسان حرفه ای این امکان را بدهد که پروفایل خود را به دلخواه تنظیم کنند که این موردی بود که بسیاری از عکاسان حرفه ای منتظر آن بودند. عکاسان حالا میتوانند از بین 24 تم زیبا و کاربردی ، تم مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنند ویا به سادگی یه کلیک آن را تغییر دهند. تنظیمات دلخواه به همینجا ختم نمیشود ، این برنامه با اضافه کردن یک سری ابزارهای ادیت قدرتمند به کاربر امکان تغییر در همه چیز حتی اضافه کردن لوگو و تغییر حاشیه صفحه را هم میدهد.
برخلاف بقیه سرویس هایی  که اینجا به آنها اشاره کردیم، Smugmug  نسخه  ای برای کاربرانی که میخواهند رایگان از امکانات استفاده کنند ندارد. بعد از 14 روز نسخه ی آزمایشی ، اگر  میخواهید از طرح کلی استفاده کنید باید 40 دلار در سال بپردازید و یا اگر میخواهید عکس های خود را در سایت به فروش بگذارید میبایست 300 دلار پرداخت کنید. همچنین اگر قصد دارید عکس های خام خود و یا عکس هایی بزرگتر از 50 مگابایت  را آپلود کنید ، باید با پرداخت هزینه ای چند دلاری این فضای ذخیره سازی را خریداری کنید که این ویژگی برای سایتی که برای عکاسان حرفه ای و میزان عظیم عکس های آنها  طراحی شده ، به نظر غیر منطقی می آید.
Smugmug گزینه ای تحت عنوان Camera Awesome برای IOS  ارائه می دهد : قابلیتی با ابزارهای ادیت و فیلتر های متفاوت که بعضی رایگان و بعضی پولی میباشد. این برنامه برای اندروید هم نسخه ای دارد.تفاوت Smugmug   با دیگر رقبا در طراحی آن است.این سایت توسط حرفه ای ها برای حرفه ای ها طراحی شده است و اگر به دنبال برنامه ای هستید که صرفا عکس های شما را منظم و زیبا دسته بندی کند و به نمایش بگذارد و البته اگر مشکلی به پرداخت پول بدین منظور ندارید، Smugmug گرینه  مناسب شماست.
 
 
آیا شما یک عکاس معمولی هستید و به دنبال راهی ارزان برای ذخیره سازی عکس های خود میگردید ؟
ویا اینکه عکاسی حرفه ای هستید و به دنبال ابزارهای ادیت و نمایش ویژه  و حتی  امکانی برای فروش عکس های خود هستید؟ جواب این سوال در تصمیم گیری نهایی شما  در انتخاب  بهترین برنامه ذخیره سازی بسیار تاثیر دارد.
Picturelife  از نظر ما کامل ترین قابلیت های تنظیماتی را داراست و Everpix از نظر طراحی بالا ترین امتیاز را میگیرد.Everpix  همچنین کاربرد آسانی دارد و به شما کمک میکند تا با لذت از تمامی عکس های خود بهره ببرید. هر دوی این سرویس ها ارزان قیمت هستند ، شما همچنین میتوانید  با دانلود اپلیکیشن  Everpix، آپلود چند عکس و یا مرتبط کردن اکانت با گوشی خود،  از 2 سال امکانات سرویس trial  به طور رایگان استفاده کنید. 
هردوی این سرویس ها اما کامل نیستند.طراحی Picturelife فاصله زیادی با بی نقص شدن دارد و  Everpix  هم در امکانات ارائه شده مشکلاتی دارد، مثلا قابلیت اجرای ویدیو ها یا دریافت فایل های خام را ندارد. اما هردوی این برنامه ها جوان و به سرعت در حال رشد  هستند . بعضی دیگر از عکاسان بیشتر تمایل دارند از   Google + وFlickr استفاده کنند که  برای افرادی  مناسب تر است که میخواهند از ویژگی های بیشتر در ادیت کردن عکس ها ، ساختن آلبوم ها و به اشتراک گذاری آنها بهره ببرند. اما در مقابل دریافت این امکانات از طریق این دو سرویس ، سرعت و سادگی استفاده از آنها کاهش می یابد. 
این حقیقت است که در حال حاضر برنامه یا سایتی  کامل در زمینه  ذخیره سازی و مدیریت عکس ها عملا وجود ندارد  ، اما نکته ای که در اینجا اهمیت این است که ذخیره سازی ابری  دیگرعملی دور از ذهن نیست و به واقعیت تبدیل شده است. ذخیره کردن آسان و مطمئن فایل ها به راحتی انجام پذیر است و بهتر از آن، رشد و پیشرفت روز به روز برنامه هایی است که میتوانند به یاد ماندنی ترین لحظات شما را تا همیشه در خود ثبت کنند.
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا