تکنولوژی

فیس‌بوک به دنبال ترجمه صوتی

 

مدیر اجرایی فیس بوک، Tom Stocky  ،  دوشنبه گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که این شبکه اجتماعی قصد دارد امتیاز برنامه تشخیص صدا را  از شرکت Mobile Technologies، سازنده اپلیکیشن the Jibbigo Translator  ،  خریداری کند.

با خرید این نرم‌افزار انتظار داریم که فیس‌بوک قابلیت‌های فرامین صوتی را به برنامه خود بیفزاید قابلیتی شبیه به Siri روی دستگاه‌های اپل. 

 وی افزود که اهمیت  استفاده از برنامه های تشخیص صدا بین مردم هنگام کار با  با وسایل ارتباطی و گشت و گذار در اینترنت به طور چشم گیری افزایش یافته است و استفاده از این تکنولوژی به این شبکه کمک خواهد کرد که محصولات خود را براساس نیازهای مخاطبان به روز نگه دارد.وی ادامه میدهد:

“اگرچه در حال حاضر فیس بوک هرماه یک میلیارد نفر کاربر آنلاین دارد، ما همچنانین تلاش میکنیم تا افراد بیشتری را به این شبکه متصل کنیم.ما باور داریم که این دستآورد یک سرمایه گذاری به روی محصولات آینده ماست  به همین دلیل به دنبال افراد با استعداد در این زمینه هستیم تا به تیم مهندسی ما در منلو پارک کالیفرنیا ملحق شوند.”

شرکت خصوصی Mobile Technologies  در سال 2001 بنا نهاده شد و در سال 2009 اپلیکیشن Jibbigo Translator  را به بازار ارائه کرد.

 این اپلیکیشن اولین برنامه ترجمه شنیداری است که بر روی گوشی های موبایل به صورت آنلاین و آفلاین مورد استفاده قرار میگیرد .


کاربران این برنامه میتوانند از بین 25 زبان انتخاب کنند، جمله ای را روی برنامه ضبط کنند، بنویسند و یا ترجمه ان را به زبان مورد نظر دریافت کنند. اگر کاربری بخواهد به صورت آفلاین از این برنامه استفاده کند باید آن را خریداری کند اما استفاده آنلاین از آن رایگان است.

سازنده  Jibbigo روز دوشنبه اعلام کرد که در حال حاضر این برنامه در حال توسعه بیشتر است و قرار است ترجمه اتوماتیک و همزمان لکچر ها و سخنرانی ها نیز به به آن اضافه شود.وی همچنین معتقد است که توسعه این برنامه زیر چتر حمایتی فیس بوک هم به پیشرفت محصول آینده فیس بوک  کمک میکند وهم این برنامه فرصت این را خواهد داشت تا در مقیاس بزرگتر معرفی شود.

در اکتبر سال 2012 فیس بوک برنامه ترجمه ای را با استفاده از ابزار  Bing Translate شرکت مایکروسافت  راه اندازی کرد که به کاربران اجازه میداد ترجمه پست ها و خبر ها را همانجا به صورت آنلاین مشاهده کنند.

 اما با استفاده از تکنولوژی شرکت Mobile Technologies    میتواند برنامه ی ترجمه مخصوص به خود را ارائه کند که نیاز به مانند مایکروسافت  نداشته باشد.

طبق گفته فیس بوک فعلا این شبکه به گسترش اپلیکیشن Jibbigo  بسنده میکند و در آینده نزدیک احتمالا در اپلیکیشن فیس بوک ارائه میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا