تکنولوژی

لغو ممنوعیت فروش محصولات اپل در آمریکا

موبنا- دولت آمریکا دستور کمیسیون تجارت بین‌المللی این کشور مبنی بر ممنوعیت فروش برخی از محصولات اپل در آمریکا را رد کرد.

اواخر بهار سالجاری میلادی کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده در پی شکایت سامسونگ در خصوص نقض امتیازات ارتباطی، رای بر ممنوعیت ورود مجموعه‌ای از محصولات اپل مثل آی‌فون 3G و 3GS و 4 – آی‌پد 3G و آی‌پد 2 3G را به خاک آمریکا داد و قرار بود این ممنوعیت از امروز دوشنبه اجرایی شود. در این میان گروهی از بزرگان فناوری در آمریکا با اپل هم‌صدا شده و خواستار توقف اجرای این حکم شدند.

دفتر ریاست جمهوری آمریکا در نامه‌ای خطاب به رییس کمیسیون تجارت بین‌الملل این کشور اعلام کرد: باید توجه داشت تصمیم ممنوعیت فروش محصولات اپل بر شرایط رقابتی در اقتصاد ایالات متحده تاثیر خواهد گذاشت و مصرف کنندگان آمریکایی هم از آن تاثیر خواهند پذیرفت. لذا لازم است در این پرونده در خصوص تخلف ابزارهای فوق الذکر، رای‌تان را پس بگیرید.

بر این اساس روز گذشته باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به طور رسمی این حکم را رد کرد.
گفته می‌شود از سال ۱۹۸۷ که دفتر ریاست جمهوری “ریگان” یکی از احکام ITC را رد کرده بود، برای اولین بار در طول ۲۶ سال گذشته است که رییس جمهور ایالات متحده با دخالت در احکام کمیسیون بین‌المللی تجارت آمریکا، آن را وتو می‌کند.

به این ترتیب اپل در واکنش به این تصمیم، اعلام کرده: ما دولت را تحسین می‌کنیم که در این نقطه تحول تاریخی از ابداع و نوآوری حمایت کرد و سامسونگ اشتباه کرد که از سیستم امتیازاتش به این شیوه سوء استفاده کرد.

در این میان سامسونگ هم که اعلام کرده: از اینکه ریاست جمهوری آمریکا حکم صادره توسط کمیسیون بین المللی تجارت آمریکا را لغو کند، مایوس شدی. تصمیم ITC به درستی مشخص کرد که سامسونگ با حسن ظن و تفکر مثبت به مذاکره می‌پردازد و اپل همچنان نسبت به کسب مجوز بی‌میل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا