تکنولوژی

عرضه تبلت مایکروسافت با ویندوز ۸

موبنا- مایکروسافت بالاخره تبلت جدید خود را به شکل رسمی عرضه کرد.

مایکروسافت سیستم عامل ویندوز هشت و تبلت خود با نام Surface را طی مراسمی در نیویورک عرضه کرد.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، مایکروسافت که پیشتر اعلام کرده بود، قصد دارد 26 اکتبر (5 آبان ماه) تبلت و سیستم عامل جدیدش را عرضه کند، ساعت ها مردم داخل خیابان های اطراف فروشگاه های این شرکت صف کشیده تا در رده نخستین کسانی باشند که این دستگاه را خریداری می کنند.

این تبلت با قیمت 499 دلار عرضه شد. همچنین فردی به نام گلن آکوستا به عنوان اولین نفر، تبلت Surface مایکروسافت را خریداری کرد. جعبه حاوی نخستین تبلت مایکروسافت با اسم و امضای، پانوس مانای، مدیر بخش تبلت های مایکروسافت به خریدار تحویل داده شد.

این تبلت که تنها 9.3 میلی‌متر ضخامت دارد، از سیستم عامل Windows 8 بهره می‌برد.

به لطف بدنه‌ تمام منیزیومی، این تبلت تنها 676 گرم وزن دارد. این تبلت در دو مدل وارد بازار خواهد شد. اولین مدل از پردازنده های 22 نانومتری Ivy Bridge کمپانی اینتل استفاده کرده که تجربه کاری دقیقا مشابه کامپیوترها و لپ تاپ‌های امروزی ارایه می‌دهد.

مدل دوم Surface از پردازنده های ARM و سیستم عامل Windows 8 RT استفاده می کند. Surface دارای صفحه نمایش 10.6 اینچی ClearType با وضوح تصویر HD است که به روکش ضد خش Gorilla Glass 2 نیز مجهز شده است.

این تبلت دارای یک سطح مغناطیسی است که نه تنها به عنوان یک محافظ عمل می‌کند، بلکه یک کیبورد کامل نیز هست. این سطح که Touch and Type نام دارد، 3 میلی‌متر ضخامت داشته و مجهز به یک کیبورد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا