تکنولوژی

ورود مک بوک پرو 13 اینچی به بازار

موبنا- اپل قصد دارد تا پیش از پایان سالجاری میلادی نوت بوک جدید خود را با سایز 13 اینچی راهی بازار کند.

نوت بوک جدید اپل که از سری MacBook Pro است با سایز 13 اینچی دومین محصول اپل پس از آی فون 5 است که طی چند ماه اخیر به بازار عرضه می شود.

بر اساس اطلاعاتی که درباره این محصول اپل منتشر شده از صفحه نمایش رتینا با وضوح 12560×1600 پیکسل بهره می برد، این در حالی است که نسخه 15 اینچی این نوت بوک وضوح تصویری برابر 1880×1800 پیکسل داشت.

از سوی دیگر، در حالی اعلام شده که نوت بوک جدید اپل قرار است تا دو ماه آینده به بازار عرضه شود که اطلاعاتی راجع به iPad Mini به تازگی منتشر شده و اخبار حاکی از عرضه این دستگاه در مدت زمان مشابه است.

مک‌بوک پرو (MacBook Pro) رده‌ای از رایانه‌های مکینتاش قابل حمل از شرکت اپل است که برای بازار کاربران حرفه‌ای طراحی شده و در بالاترین رده از خانواده مک‌بوک قرار دارد.

اولین بار این محصول اوایل سال ۲۰۰۶ توسط استیو جابز مدیر عامل شرکت اپل معرفی شد و بلافاصله پیش خرید آن برای تحویل ماه بعد در وب‌گاه اپل آغاز شد. مک‌بوک پرو در قالب‌های ۱۳ اینچی ، ۱۵ اینچی و ۱۷ اینچی است، همچنین اولین لپ‌تاپ مکینتاش است که توسط سی‌پی‌یوهای اینتل کُر دووُ و اینتل کُر ۲ دووُ پشتیبانی شده است.

نسل دوم این رایانه‌های قابل‌حمل در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۸ معرفی شد و پس از آن در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ تکامل یافت حتی اواسط سال ۲۰۱۰ حضور پردازنده‌های چهارهسته‌ای اینتل یعنی از سری core i7 نیز در مک‌بوک پرو به آن قدرت داد.

نسل سوم مک‌بوک سال ۲۰۱۲ طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل معرفی شد و از جمله ویژگی‌های جدید آن برخورداری از نمایشگری با تفکیک‌پذیری بالای ۱۸۰۰×۲۸۸۰ و با فناوری انحصاری اپل یعنی رتینا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا