تکنولوژی

کارت هوشمند ملی رونمایی شد

مهر- رئیس سازمان ثبت احوال کشور از رونمایی از طرح کارت هوشمند ملی در روز عید سعید غدیرخبر داد و گفت: با حمایت و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی می شود این طر ح تا 4 سال آینده به صورت سراسری درکل کشور اجرایی شود.

محمد ناظمی اردکانی با اشاره به زیرساخت های تحت وب این طرح ملی و لزوم همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این طرح درباره روند اجرایی شدن این طرح اظهار داشت: در این طرح مطالعه تطبیقی با چند کشور صورت گرفته و معماری این کارت یز چند منظوره بوده و نه تنها احزار هویت کاربران را پوشش می دهد بلکه می تواند جایگزین بسیاری از کارت های دیگر همچون کارت سلامت و کارت بانک در کشور باشد.

ناظمی اردکانی با اشاره به حضور 4 شرکت داخلی و 4 شرکت خارجی در اجرای این پروژه و نیز روند خرید تجهیزات از کشورهای خارجی و تهیه نرم افزارهای بومی مرتبط با این طرح تاکید کرد: پروژه کارت هوشمند ملی با استفاده از توان داخلی به کار گرفته شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه گفت: هم اکنون کارت هوشمند ملی توسط کارمندان سازمان ثبت احوال و در 2 استان تهران و قم به صورت آزمایشی درحال تست است و تا 4 سال آینده تمامی شهروندان ازاین کارت ها به عنوان کارت احرازهویت استفاده خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا