تکنولوژی

اعتياد شبکه‌های اجتماعی خطرناکتر از مواد مخدر

مهر- دانشمندان آمریکایی در بررسیهای خود نشان دادند که عادت بد ورود مداوم به شبکه های اجتماعی منجر به اعتیادی می شود که حتی از اعتیاد به مواد مخدر و سیگار نیز خطرناک تر است.
نوشتن یک توئیت روی توئیتر حتی اگر دیر وقت باشد یا کلیک روی “می پسندم” در کنار پست یک دوست روی فیسبوک در اداره و در اوج کار عادتی است که به اعتقاد محققان مدرسه بازرگانی دانشگاه شیکاگو ترک آن از ترک اعتیاد به مواد مخدر، سیگار و الکل دشوارتر است.
این تحقیق با کنترل آرزوها و تمایلات 205 بزرگسال کاربر شبکه های اجتماعی و با ثبت مجموع 7 هزار و 827 نشانه مبنی بر تمایلات و خواسته های هر یک از آنها به این نتیجه دست یافت.
این بررسیها نشان داد که هرچند خوابیدن، بزرگترین و قویترین خواسته این افراد بود اما تمایل به استفاده از دستگاههای ارتباطات چندرسانه ای در این افراد انکارناپذیر بسیار بالا و انکارناپذیر بود.
درحقیقت، در تصور عمومی، سیگار و الکل موادی هستند که به شدت اعتیادآور ب نظر می رسند این درحالی است که نتایج این تحقیق نشان می دهد تمایلات مرتبط با این دو ماده نسبت به سایر خواسته ها به ویژه خوابیدن و دسترسی به شبکه های اجتماعی بسیار ضعیف هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا