تکنولوژی

عرضه گوشی نسل چهارمی از سوی اچ‌تی‌سي

موبنا- شرکت تایوانی HTC اعلام کرده که در حال برنامه ریزی برای راه اندازی خط تولید جدیدی از گوشی های هوشمند با تمرکز بر سرویس های شبکه نسل چهارم است.
شرکت HTC برای رقابت با سامسونگ و اپل درصدد است از اوایل سال 2012 گوشی های هوشمند جدیدی بر پایه شبکه های LTE راهی بازار تلفن همراه کند.
به گفته سخنگوی این شرکت، HTC علاوه بر بازار آمریکا در صدد است تا گوشی هایی برای همه کاربران در سراسر دنیا تولید کند.
این شرکت هیچ اطلاعی درباره عرضه گوشی های نسل چهارمی HTC منتشر نکرده اما از آنجا که اپل بر روی بازار چین متمرکز شده و قصد دارد تاکید بیشتری بر روی این بازار داشته باشد HTC هم در حال برنامه ریزی برای تمرکز بر بازار چین است.
بسیاری از تحلیلگران معتقدند که HTC قصد دارد بر روی گوشی هایی با صفحه نمایش با وضوح تصویر بالاتر و پردازنده پرقدرت تر متمرکز شود در حالی که قیمت این گوشی ها را کاهش خواهد داد.
به گفته مدیر مالی HTC، سهم این شرکت به تازگی کاهش چشمگیری داشته است.
گفتنی است مشکلات مالی مهمترین دلیل کاهش سهم این شرکت بوده، با این حال انتظار می رود با عرضه گوشی های مبتنی بر شبکه نسل چهارم، HTC بتواند سهم خوبی از بازا تلفن همراه به دست بیاورد و در رقابت با iPhone 4S حرفی برای گفتن داشته باشد.
بر اساس این گزارش، یکی از دلایل اصلی مشکلات مالی HTC در نتیجه تجاوز به امتیاز انحصاری اپل بوده که منجر به شکایت اپل از این شرکت تایوانی و پرداخت جریمه شده است.
همچنین به تازگی شرکت IPCom اعلام کرده که در حال برنامه ریزی برای ممنوعیت فروش گوشی های هوشمند HTC در آلمان است. این در حالی است که آلمان بازار مهمی برای HTC به شمار می رود و سالانه دو میلیون دستگاه گوشی در این کشور به فروش می رساند.
با این حال HTC هنوز هم در بسیاری از بازارها سهم زیادی دارد و پیش بینی می کند با گوشی های هوشمند پیشرفته برای کاربران آمریکایی و گوشی های ارزانقیمت در دیگر بازارها بتواند سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا