تکنولوژی

اریک اشمیت: Siri رقیب جدی ماست

همکاران سیستم- اری اشمیت مدیرعامل شرکت گوگل از برنامه siri که در جدید‌ترین محصول اپل، آی فون ۴ اس، به کار رفته شده، به عنوان جدی‌ترین رقیب موتور جستجوی گوگل یاد کرده است.Siri دستیار شخصی الکترونیک آی‌فون ۴S است. این برنامه می‌تواند زبان محاوره‌ای کاربرش را پردازش کند و به سؤالاتش جواب بدهد، به او توصیه‌هایی کند و یا دستورات ساده‌ای را انجام دهد.

در گزارش خبرگزاري فرانسه به نقل از اشمیت آمده است: اپل با siri یک رویکرد جدید را در حوزه فناوری جستجو به بازار عرضه کرده است. siri برنامه‌ای است که دستورات صوتی جستجو را دریافت و آن را در لحظه اجرا می‌کند.

با گفته‌های اشمیت، به یاد سخنان خبرنگار مجله فوربس می‌افتیم که سیری را قاتل گوگل نامیده بود.

اين در حالي است که به نقل از گزارشات مؤسسه کام اسکور، گوگل به 63.3 درصد حوزه موتورهای جستجو در آمریکا مسلط است و دیگر رقبای اروپایی و آمریکایی مجالی برای مطرح شدن ندارند.

اشمیت همچنین اعلام کرده است که با وجود این تسلط، از اینکه کاربران جذب سرویس‌های دیگر شوند، بی‌‌‌نهایت احساس نگرانی می‌کند.

مدیر گوگل علاوه بر siri از فیس بوک و توئيتر نیز به عنوان رقبای جدی موتور جستجویش یاد می‌کند، چرا که کاربر با ورود به این شبکه‌های اجتماعی جواب سؤالاتش را پیدا می‌کند.

البته رقابت گوگل و فیس‌بوک تنها به حوزه موتور جستجو محدود نمی‌شود. بلکه فیس‌بوک یک روش کاملاً متفاوت دریافت و دسترسی اطلاعات به کاربران ارائه داده است که بسیار ساده‌تر از راهکار گوگل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا