تکنولوژی

حريم شخصی کاربران زير نظر پلاس

خبرگزاری‌ها – همزمان با راه اندازي شبكه اجتماعي گوگل موسوم به گوگل پلاس، برخي از كاربراني كه امكانات آن را بررسي كرده اند، از نقض حريم شخصي خود به علت سوءاستفاده گوگل از اين سرويس نگران هستند.
كارشناسان مي گويند بخش تنظيمات مربوط به حريم شخصي در گوگل پلاس بسيار پيچيده و گيج كننده است و به نظر مي رسد گوگل بعد از انتقادهاي تندي كه به علت مشكلات مشابه سرويس گوگل باز از آن به عمل آمد، هنوز در اين زمينه درس كافي را نياموخته و مجدداً اشتباهات گذشته را تكرار كرده است.
در بخش تنظيمات شخصي گوگل پلاس تصريح شده كه تمامي فعاليت هاي كاربر اعم از اظهارنظرها، تعاملات با ديگر كاربران ثبت خواهد شد، اما توضيح داده نشده كه ثبت و نگهداري اين اطلاعات از سوي گوگل به طور دائمي انجام مي شود يا بعد از مدتي گوگل اين اطلاعات را از روي سرورهايش پاك مي كند.
كاربراني كه با استفاده از گوشي هاي همراه به گوگل پلاس دسترسي پيدا مي كنند با فرايند پيچيده تري مواجه هستند. در برنامه گوگل پلاس براي گوشي هاي هوشمند هشدار داده شده كه گوگل اطلاعات مكاني كاربران اين سرويس را جمع آوري مي كند و كاربران براي استفاده از گوگل پلاس چاره اي جز پذيرش اين امر ندارند.
به اشتراك گذاري اطلاعات با اشخاص و شركت هاي ثالث و همين طور اپراتورهاي همراه نكته ديگري است كه كاربران گوگل پلاس را از هم اكنون نگران كرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا